Skip to content

4 idees per tenir millors resultats en el teu negoci al 2016

Amb l’arribada del 2016 segur que t’has plantejat tenir millors resultats o altres nous reptes i metes que vols aconseguir, sinó ho has fet, hauries de fer-ho… 😉

Tenir metes i objectius clars és l’única manera de no estar quiet i avançar cap a on ens interessa tant a nivell personal com en el teu negoci.

Per això avui et portem 4 idees que pots aplicar a la teva manera de treballar o de portar la teva empresa per aconseguir millors resultats i tenir un 2016 rodó.

Algunes són més complexes i requereixen de tenacitat i de canvi d’hàbits, altres suposen reajustaments a nivell pràctic en el teu dia a dia laboral i altres són molt senzilles d’utilitzar i pots aplicar-les en tan sols 2 minuts. Esperem que et resultin tan interessants com a nosaltres!

El llenguatge corporal moldeja la nostra identitat

Aquesta xerrada d’Amy Cuddy té la capacitat d’emocionar i de canviar-te la vida: només amb 2 minuts d’assumir una “posició de poder” reprogrames el teu cervell canviant el nivell d’hormones com la testosterona i el cortisol i preparant-te per treure el millor de la següent situació estressant amb la que t’hagis d’afrontar: una negociació comercial, una entrevista de treball, una xerrada davant d’un grup de persones expertes, etc.

Les seves investigacions i descobriments et faran replantejar-te com t’empetiteixes a tu mateix en el teu dia a dia i com tens el poder de canviar-ho, si vols, per aconseguir les metes que et proposis. Molt inspirador!

Els 8 secrets de l’èxit

Richard St. John s’ha passat diversos anys preguntant a persones exitoses què els ha portat a l’èxit per així tractar d’entendre com aconseguir-lo. El resultat és el següent: servir a algú, tenir una passió, treballar dur, focalitzar-te, persistir, ser bo, tenir idees i tenir algú que t’empenta quan defalleixis.

Un vídeo de 3 minuts condensat d’informació molt valuosa de la mà de triomfadors com Bill Gates, Rupert Murdoch o Frank Gehry, entre d’altres. Un missatge molt motivador!

Per què no es treballa a la feina?

Jason Fried explica en aquesta provocadora xerrada que el gran problema de les oficines sén els M&M, els gerents i les reunions – mnagers and meetings en anglès. Segons Fried la majoria de la gent quan vol concentrar-se i acabar alguna cosa important en el treball recorre a espais fora de l’oficina, perquè allà es veu contínuament interrompuda pels seus caps o per reunions absurdes que no serveixen per a res.

Entre les seves idees per tenir dies més productius i acabar allò que realment ens plantegem quan vam començar la jornada proposa fer “tardes sense parlar” per poder-nos dedicar a pensar en alguna cosa en profunditat i fer servir eines de comunicació com el correu electrònic o el xat, que ens permeten escollir en quin moment les volem consultar i gestionar així millor les interrupcions que patim durant la nostra jornada laboral. Idees molt provocatives!

Com fer que les teves idees es propaguin

Segons el guru del màrqueting Seth Godin l’important no és fer alguna cosa bona i ser el millor, sinó fer quelcom remarcable, que cridi l’atenció i que destaqui: aquesta és la forma de què la teva idea (o producte) es propagui.

Godin explica que no has de centrar-te en la gran massa i fer un producte (o negoci) que agradi a la majoria de la gent, ja que aquesta té moltes opcions i està acostumada a no prestar atenció a aquells missatges que no li interessen.

Per Godin la clau està en moure’s en els marges i en entendre què volen aquelles persones que senten l’“otaku”, una expressió japonesa que defineix la passió i obsessió per alguna cosa. Si et dirigies als que senten aquesta emoció pel teu producte o sector, ells sí et donaran la seva atenció i les teves idees es propagaran. Brillant com sempre és Godin!