Blog

Descubre cómo incrementar visitas y ventas en tu eCommerce

5 campanyes per incrementar les vendes en el teu eCommerce

by Xènia Porcel on 11 maig, 2016 No comments

Avui vull explicar-te 5 campanyes que pots crear en els pròxims mesos per incrementar les vendes en el teu eCommerce.

Si tens una botiga online és molt important que facis campanyes i promocions per atreure nous clients i per fidelitzar aquells que ja t’han comprat, motivant la seva recurrència.

Al llarg de l’any hi ha dos moments clau en què és habitual realitzar campanyes d’aquest tipus: les rebaixes de gener i les rebaixes d’estiu.

En aquestes dates totes les botigues, tant online com físiques, ofereixen grans descomptes i hi ha moltes persones que ja planifiquen les seves compres tenint això en compte per aconseguir productes al millor preu.

Tot i així, és important que facis altres tipus de campanyes durant l’any per incrementar les vendes en moments en què el consum potser no és tan alt i per aconseguir dissipar frens de compra de persones que han visitat el teu eCommerce diverses vegades però que no s’han decidit mai a fer el pas de comprar.

Òbviament hi ha dates assenyalades en què és convenient realitzar campanyes, però has de tenir present que no seràs l’única botiga online a fer-ho: Dia de la Mare, Dia del Pare, Sant Valentí, Ciber Monday, Black Friday, Tornada a l’Escola, Nadal, etc..

Per això a continuació et suggereixo algunes idees que pots posar en pràctica en dates diferents de les anteriors, per cridar l’atenció amb les teves ofertes i diferenciar-te de la teva competència.

5 campanyes que pots aplicar en el teu eCommerce per incrementar les vendes

Enviaments gratis

Segurament a la teva botiga online ofereixes enviaments amb els costos gratuïts a partir d’un cert import de la compra, com 50€ per exemple.

Ofereix durant uns dies, per temps limitat, costos d’enviament gratuïts en totes les comandes i observa com les vendes creixen.

Abans de llançar aquesta acció et recomano que facis alguns números per analitzar si la teva botiga pot suportar-ho a nivell econòmic, ja que la idea és vendre més i guanyar diners amb això, i no que perdis diners en cada venda que facis. Per això hauràs de tenir en compte, entre altres aspectes, quin és el preu mitjà del tiquet de venda en les teves comandes.

La setmana de….

Ofereix preus rebaixats durant una setmana en algun tipus de producte concret (per exemple, en llibres o en samarretes) o en els productes d’una marca específica.

D’aquesta manera podràs promocionar la teva campanya explicant que es tracta de “La setmana de…”, generar contingut relacionat o aconseguir major difusió en el cas que la marca t’ajudi a distribuir el teu missatge.

Si ho fas de forma periòdica, és una forma  que els teus clients estiguin atents per saber quin serà el pròxim tipus de producte o marca en promoció i així tinguin més interès a tornar a la teva botiga online o seguir-te en xarxes socials per no perdre la oportunitat de comprar al millor preu.

Dies Mundials

Els Dies Mundials són una bona oportunitat per oferir productes rebaixats i incrementar les vendes de la teva botiga online.

Segons el tipus de productes que venguis en el teu eCommerce t’interessaran més uns que altres, però sempre hi ha alguna forma de trobar un vincle per donar a conèixer la teva botiga online.

Alguns Dies Mundials que et poden ser útils per fer campanyes promocionals en el teu eCommerce són: Dia de la Felicitat (20 de març), Dia de l’Esport (6 d’abril), Dia del Medi Ambient (5 de juny), Dia de l’Amistat ( 30 de juliol), etc.

Només 24h

Fes una “campanya exprés” i ofereix alguns productes determinats a millor preu només durant 24 hores.

La clau perquè aquesta campanya funcioni és que prèviament la donis a conèixer a les xarxes socials i als subscriptors del teu butlletí de notícies, perquè el màxim número de persones s’assabentin de la promoció abans de la data assenyalada.

També és aconsellable que inverteixis en publicitat, sobretot en xarxes socials, durant aquest dia per atreure compres compulsives.

Sèries o pel·lícules populars

Aprofita la popularitat de l’estrena de sèries o pel·lícules famoses per realitzar packs o promocions en productes que puguin tenir una relació amb elles.

Es tracta de pensar una mica “out of the box” i fer volar la imaginació per crear, per exemple, una col·lecció dels teus productes relacionats amb “The Walking Dead” o “Joc de Trons” o amb les estrenes de “Batman vs Superman” o “El Llibre de la Selva”.

És una forma simpàtica de crear un vincle amb els fans d’aquests personatges i generar interès i atenció cap a la teva botiga online.

Què et sembla? T’animes a provar alguna d’aquestes campanyes per incrementar les vendes en el teu eCommerce? Si ho fas, deixa la teva experiència en els comentaris aquí sota. 😉

Xènia Porcel

Tengo 12 años de experiencia en el sector de la comunicación y desde 2011 gestiono proyectos de comunicación y marketing en mi propia empresa, Social Mirror. He estudiado Comunicación Audiovisual (UPF) y Gestión Cultural (UOC) y sigo aprendiendo cada día sobre marketing, storytelling, creatividad…

Xènia Porcel5 campanyes per incrementar les vendes en el teu eCommerce

Related Posts

Take a look at these posts