Skip to content

5 elements clau per aconseguir un bon posicionament web (SEO)

Google és l’aparador més gran del món, el que atreu més mirades i al qual tothom es dirigeix quan té interès per un producte o servei. Per aquest motiu, és fonamental aconseguir un bon posicionament web amb el nostre site corporatiu o bloc (ja sigui profesional, d’empresa o personal), ja que un òptim posicionament en cercadors és sinònim de visites al nostre web.

El posicionament web, també conegut pel seu acrònim en anglès SEO (Search Engine Optimization) o per posicionament en cercadors, és el resultat d’un conjunt d’accions i tècniques per aconseguir que el nostre web o bloc aparegui en els primers resultats de la cerca quan un usuari utilitza Google (o Yahoo! o Bing) per trobar informació.

Aparèixer en els primers llocs és determinant, ja que aproximadament el 42% dels usuaris fan click en el primer resultat de la cerca de Google, un 12% fa click en el segon resultat i un 9% fa click en el tercer. A més, només el 3% dels usuaris visiten la segona pàgina de resultats de Google.

Quina és la clau d’un bon posicionament web (SEO)?

Hi ha molts elements que cal tenir en compte en una estratègia de posicionament web (SEO), però n’hi ha alguns que nosaltres considerem que són fonamentals i que passem a descriure a continuació:

Continguts

El més important per als cercadors és oferir contingut de qualitat a les cerques que fan els usuaris i una forma de determinar això és premiar aquelles webs i blocs que s’actualitzen de forma periòdica incorporant nous continguts. No pensis en el teu web com en un espai tancat i definit que no es pot tocar, sinó com quelcom viu que ha de mostrar els canvis i evolucions de la teva organització: aprofita la secció de notícies per explicar avenços i llançaments, inaugura un bloc per donar recursos i consells als teus clients potencials i actualitza les teves pàgines de productes i serveis amb valoracions de clients, demostracions, fitxes tècniques, etc.

Paraules clau

No és possible estar ben posicionat en tot, així que escull quines són les paraules clau principals i secundàries del teu sector i incorpora-les en els contingut estàtics i dinàmics del teu web o bloc.

Imatges i vídeos

Els internautes prefereixen les imatges i els vídeos al text, així que els cercadors poc a poc comencen a donar cada cop més importància a aquests elements. Quan actualitzis el teu web o publiquis una notícia, acompanya-la sempre d’una imatge; els visitants ho agrairan, i Google també!

Metaetiquetes

Les metaetiquetes title i description són informació bàsica que ajuda al robot de Google a determinar quin és el contingut d’una pàgina i decidir si la mostra o no en la pàgina de resultats. A més, el seu contingut es mostra en la pàgina de resultats de cerca. Aprofita-les per incorporar les teves paraules clau i, alhora, per llançar un missatge interessant al teu possible visitant i aconseguir que faci click en el teu enllaç.

Enllaços i xarxes socials

Els enllaços d’altres webs o blocs cap a tu, així com el contingut del teu web o bloc que els usuaris comparteixen en xarxes socials és molt important per als cercadors. Quan algú t’enllaça, està recomanant els teus continguts, i els cercadors consideren que això es fa quan els continguts són interessants i de qualitat; cosa que premia amb un millor posicionament en els resultats de cerca.

 

Com ho veus? Estàs d’acord? Consideres que hi ha algun altre element clau per aconseguir un bon posicionament web (SEO) que ens haguem deixat? Esperem els teus comentaris!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *