Blog

Descubre cómo incrementar visitas y ventas en tu eCommerce

5 estratègies per vendre més online en la campanya de Nadal

by Xènia Porcel on 31 octubre, 2014 No comments

El Nadal està a punt d’arribar i si tens un tenda online segur que ja fa dies que li estàs donant voltes a què fer per aprofitar-la al màxim.

Les festes nadalenques disparen el consum i cada vegada són més les persones que recorren a les compres online per fer els seus regals per la comoditat i la gran varietat d’oferta i de preus.

Per això avui volem proposar-te 5 estratègies per vendre més online en la campanya de Nadal que s’apropa:

Planifica amb temps i defineix bé el teu objectiu

Pot semblar obvi però moltes vegades el pitjor error que cometen molts ecommerce és no planificar amb antelació i llançar-se a la babalà uns pocs dies abans de la data assenyalada a posar destacats de “oferta” o “descompte” per tot el web, sense parar-se a pensar realment què volen treure de la campanya nadalenca.

Analitza prèviament quins productes vens més i quins són els que més t’interessa vendre i planifica accions que t’ajudin a enfocar-te en aquests dos segments per treure-li el màxim profit als clients potencials que visitin el teu web.

Crea una secció o apartat específic que cridi l’atenció

Un cop sàpigues quins són els productes clau en els quals vols centrar la teva campanya, crea una secció a la botiga online amb ells i destaca-la a nivell visual.

Sigues creatiu i ves més enllà del típic “oferta especial de Nadal” i busca una crida a l’acció que generi interès entre els visitants: pots centrar-la en algun benefici o en algun element d’humor, per exemple; l’important és que estigui ben visible quan algú arribi per primera vegada al teu ecommerce.

Redisenya la capçalera i/o els destacats de la teva tenda online

Cal no oblidar la part visual i de disseny, per això és important que tots els elements gràfics de la teva botiga online siguin coherents durant la campanya nadalenca.

Pensa en el que fan els aparadors de les botigues físiques, amb una decoració específica i diferents elements visuals relacionats amb la campanya, així que tu has de fer el mateix en la teva botiga online: redecorar-la perquè respiri a Nadal i t’ajudi a vendre més.

Fes una promoció específica per venda anticipada

Cada vegada hi ha més internautes que fan les seves compres nadalenques online de forma anticipada perquè volen estalviar-se cues i temps.

Aprofita per crear una acció promocional que vagi dirigida a aquest tipus de client potencial: fes que vegi de forma fàcil els beneficis de fer les compres nadalenques a la teva botiga online i ofereix-li un descompte si ho fa de forma anticipada. Aquest tipus de compra li agradarà al teu client i a tu t’ajudarà a evitar els típics col·lapses de gestió d’enviaments d’aquestes dates.

Fidelitza a la teva comunitat amb una acció de marketing de continguts

Per aconseguir una major fidelització entre els teus clients pots aprofitar la campanya de Nadal per a oferir-los algun contingut que els sigui beneficiós i interessant.

Per exemple, si el teu ecommerce es dirigeix ​​a pares i mares, pots oferir-los un ebook amb llistats d’activitats per fer durant les vacances; si el teu públic són amants de la cosmètica i el maquillatge, pots publicar vídeos de maquillatge de festa per Cap d’Any; o si el teu públic són aficionats a l’esport i al running, pots crear un calendari de 2015 amb les carreres més significatives en una determinada regió.

Amb aquest tipus d’accions no només aconseguiràs fidelitzar als teus clients, sinó que també podràs captar l’atenció de clients potencials que potser encara no coneixen el teu ecommerce.

Hi ha moltíssimes estratègies i accions de marketing que pots portar a terme per tenir èxit en la campanya de Navidad; espero que alguna d’aquestes et pugui servir i t’ajudi a aconseguir els teus objectius de negoci.

I si vols compartir alguna estratègia o acció que hagis dut a terme, utilitza els comentaris més avall!

Xènia Porcel

Tengo 12 años de experiencia en el sector de la comunicación y desde 2011 gestiono proyectos de comunicación y marketing en mi propia empresa, Social Mirror. He estudiado Comunicación Audiovisual (UPF) y Gestión Cultural (UOC) y sigo aprendiendo cada día sobre marketing, storytelling, creatividad…

Xènia Porcel5 estratègies per vendre més online en la campanya de Nadal

Related Posts

Take a look at these posts