Skip to content

Algunes veritats sobre l’eCommerce que ningú t’ha explicat

Sembla que muntar una botiga online està a l’ordre del dia i fins i tot podríem dir que està de moda. Tothom es llança com boig a vendre productes per internet ja que sembla que és una forma fàcil i ràpida de conseguir diners.

Per a alguns es tracta d’obrir una nova font d’ingressos recurrents que els ajudi a diversificar les seves línies de negoci, per a altres és una forma d’entrar en nous sectors i mercats experimentant amb nous productes i per a alguns és una alternativa d’auto-ocupació donades les dificultats de trobar feina al nostre país.

Sigui quin sigui el cas, la realitat és que cada dia hi ha persones que es llancen a l’aventura de muntar un eCommerce per primera vegada i entrar en un univers que a primera vista sembla molt fàcil però que no ho és.

Per això avui vull parlar d’algunes veritats sobre l’eCommerce que ningú t’ha explicat

Moltes persones pensen que muntar una botiga online és molt més fàcil que muntar qualsevol altre tipus de negoci, però la realitat no és així.

Si penses que tenir un eCommerce és posar un catàleg de productes a la venda en una web i creuar-te de braços esperant que comencin a arribar les comandes, sento dir-te que t’estàs equivocant, i molt!

Muntar un eCommerce consisteix a crear, en primer lloc, un negoci; em sorprèn que hi hagi qui pensa que com és un negoci online és un negoci de “poca categoria” o “de poca complicació” perquè només és una web amb un botó de compra i poc més.

Res d’això, un eCommerce és un negoci com un altre qualsevol i això implica portar a terme una sèrie de processos i tasques que també portaries a terme si en lloc de tenir una botiga online tinguessis un restaurant, una agència de màrqueting, una fàbrica de formatges o una empresa de neteja per citar alguns exemples.

Com qualsevol negoci exigeix compromís i dedicació.

Moltes vegades em trobo amb persones que em diuen “això de l’eCommerce és un bluf, no venc res, no entenc per què ningú em compra”. I si a aquesta persona li preguntes quant de temps dedica al seu negoci online et respon que “quan arriba una comanda, de seguida faig el paquet i l’envio, però ja està, què més vols que faci?”.

Aquí està el gran error de moltes persones que emprenen un negoci online: pensar que tot acaba quan han llançat la web. Ja que es tracta de tot el contrari.

Tot comença quan llences el teu eCommerce

En el moment en què la botiga online ja està llançada i es pot accedir és quan comença la feina dura.

Has d’aconseguir visites recurrents i de la millor qualitat.

Has de fer promocions periòdiques.

Has d’actualitzar el teu catàleg de productes.

Has de fer destacats i banners per cridar l’atenció.

Has de fidelitzar als teus clients amb promocions i descomptes.

Has de donar-los la millor experiència quan rebin el teu paquet.

Has de tenir un excel·lent servei post-venda.

Has de treballar amb proveïdors i partners professionals que t’ajudin a satisfer les expectatives del teu client.

Has de ser dinàmic i àgil en els teus perfils socials.

Has de relacionar-te amb els prescriptors claus en el teu sector.

Has de participar en esdeveniments (online i offline) per donar a conèixer la teva marca.

Has de aconseguir un bon posicionament en cercadors.

Has d’invertir en campanyes de notorietat per atraure tràfic.

Has de ser enginyós per aconseguir que altres parlin de tu.

Has de construir una relació basada en la confiança i el respecte amb els teus clients.

Has de crear una comunitat de persones interessades en la teva marca i els teus productes.

I has de donar-te temps per aconseguir els teus objectius. És pràcticament impossible muntar una botiga online i estar guanyant diners al cap de 3 mesos. En el món online és necessària una maduració i un recorregut, així que dona’t temps.

És a dir, has de dedicar cada dia temps, recursos i idees al teu eCommerce per poder créixer en un mercat cada vegada més competitiu i amb més actors intentant aconseguir l’atenció del teu client potencial.

Si estàs disposat a fer tot això, benvingut al món de l’eCommerce! Tens per davant una etapa plena d’oportunitats i de noves experiències.

Però si el que vols és seure al sofà de casa mirant el mòbil esperant que arribi un email amb l’assumpte “Una nova comanda a la teva botiga online”, sento dir-te que estaràs moooooolt de temps esperant. 😉