Blog

Descubre cómo incrementar visitas y ventas en tu eCommerce

Checklist per saber si necessites renovar el teu web

by Xènia Porcel on 1 setembre, 2016 No comments

Avui et portem aquesta checklist que esperem que et sigui útil per valorar si ha arribat el moment de renovar el teu web.

En els inicis de l’era digital, les webs es feien amb una gran inversió de temps i de diners i s’esperava que duressin “per a tota la vida”. Però a internet tot canvia de forma molt ràpida i, lamentablement, “per a tota la vida” no existeix.

Ara disposar d’una nova pàgina web ja no és tan costós com abans, atès que hi ha eines tecnològiques molt més assequibles que anys enrere que permeten disposar d’una imatge moderna i funcional a internet invertint poc temps i pocs diners.

Per ajudar-te a decidir si ara és el moment de renovar el teu web, aquí tens un checklist que hauries de plantejar-te:

1. El teu web transmet els valors, missió i productes / serveis de la teva empresa?

És habitual que amb el pas del temps els negocis canviïn i evolucionin, i és primordial que la teva pagina web ho expliqui perquè el missatge que transmets a l’exterior sigui coherent.

2. El teu web es veu bé des de dispositius mòbils?

El trànsit mòbil creix cada dia i en molts sectors supera el 50%; a més, Google penalitza els webs que no ofereixen una experiència d’usuari positiva als visitants que naveguen des del mòbil. Per tot això, és molt important que la teva web tingui un disseny “responsive”, és a dir, que s’adapti a les diferents dimensions de pantalla perquè el visitant tingui sempre la millor experiència possible.

3. El teu web potencia una imatge moderna i actual?

No hi ha res pitjor que donar una primera mala impressió i això és el que passa amb les webs que tenen més de 5 anys d’antiguitat (això a internet ja és prehistòria!). Els usuaris arribaran al teu web i en veure una imatge antiquada i pobre poden creuen que la teva empresa no està a l’alçada de les seves expectatives i anar-se’n a la competència.

4. El teu web s’actualitza de forma constant?

Les webs ja no són una cosa estàtica sinó que ara han de ser un reflex del dinamisme de la teva empresa, per això és important que disposis d’un apartat de “notícies” o de “bloc” on de forma regular publiquis continguts relacionats amb el teu negoci perquè els teus clients potencials sàpiguen que estàs viu i perquè Google t’indexi millor en els seus resultats.

5. El teu web es posiciona bé en cercadors?

Hi ha molts factors que intervenen en si la teva pàgina web està ben posicionada o no en cercadors com Google però un dels més rellevants és el llenguatge de programació amb el qual està fet el teu web, ja que per exemple Google no llegeix el llenguatge Flash (amb el que anys enrere es feien molts webs). A més, també és important que la teva pàgina web contingui les meta-etiquetes adequades perquè Google entengui a què et dediques, que tingui un disseny responsive i que s’actualitzi de forma constant.

6. El teu web et permet captar dades de clients potencials?

Quan un visitant arriba al teu web i visita diferents pàgines, tens informació de les seves dades de contacte? És important que intentis captar com a mínim el seu email ja que així podràs iniciar una relació amb ell i intentar convertir-lo en un futur client. Si deixes escapar totes les visites al teu web sense aconseguir dades de contacte estàs perdent moltes oportunitats.

7. El teu web t’aporta estadístiques per a millorar el teu negocio?

Analitzar és quelcom clau en tot negoci per rendibilitzar i millorar allò que fem. Actualment existeixen eines de seguiment web gratuïtes que ens permeten saber què fan els visitants a la nostra pàgina web i així poder treure conclusions com ara quin producte o servei està generant un major interès.

8. El teu web està integrat amb les xarxes socials?

Vivim en l’era de les xarxes socials i per això és important que ofereixis als visitants de la teva pàgina web l’oportunitat de compartir el que troben en ella en els seus perfils socials. I, per descomptat, si el teu negoci disposa de presència en xarxes socials, el teu web ha de ser també un lloc per posar-los i aconseguir incrementar la teva comunitat.

9. El teu web et permite canviar i modificar continguts de forma ágil?

Si trigues més de 10 minuts en modificar un text o una imatge de la teva pàgina web o has de contractar una persona externa perquè ho faci, ha arribat el moment que renovis la teva pàgina web fent servir un CMS (gestor de continguts). Els CMS et permeten autonomia i flexibilitat per modificar, afegir i eliminar continguts del teu web amb total llibertat només amb coneixements bàsics d’ofimàtica.

10. El teu web ofereix una bona experiència multi-idioma?

Si el teu públic és multi-idioma és important que li ofereixis la possibilitat de navegar dins el teu web segons el seu idioma preferit. I això vol dir traduir el web correctament, no mitjançant un traductor automàtic com el de Google, i oferir una bona experiència on no hagin de fer un munt de clics per llegir un contingut en l’idioma desitjat.

Si has respost “NO” a alguna d’aquestes preguntes, ha arribat el moment de renovar el teu web.

Si vols que t’ajudem, demana’ns pressupost sense compromís i gaudeix en poc temps de tot el potencial d’internet per al teu negoci.🚀

Contacta amb Social Mirror fent clic aquí M’interessa una nova pàgina web

 

Xènia Porcel

Tengo 12 años de experiencia en el sector de la comunicación y desde 2011 gestiono proyectos de comunicación y marketing en mi propia empresa, Social Mirror. He estudiado Comunicación Audiovisual (UPF) y Gestión Cultural (UOC) y sigo aprendiendo cada día sobre marketing, storytelling, creatividad…

Xènia PorcelChecklist per saber si necessites renovar el teu web

Related Posts

Take a look at these posts