Blog

Descubre cómo incrementar visitas y ventas en tu eCommerce

como aprovechar al máximo el email marketing

Com aprofitar l’email marketing al màxim

by Xènia Porcel on 16 maig, 2013 No comments

L’email marketing és un canal de comunicació directe que continua sent avui altament efectiu. Permet fer arribar, sense intermediaris de cap tipus i a un baix cost, els nostres missatges i informacions a un gran nombre de persones (clients, clients potencials, persones d’interès, etc.).

La clau per tenir èxit en l’email marketing, però, no és disposar d’una base de dades amb molts contactes, sinó aprofitar bé tots els seus recursos i potencialitats.

La importància de segmentar la comunicació en l’email marketing

Si fa temps que utilitzes l’email marketing en la teva organització, probablement disposaràs d’una àmplia base de dades amb molts contacte (enhorabona! J), i si fa poc que t’hi has posat voldràs treure-li el màxim profit del teu llistat de contactes pels teus enviaments futurs.

La clau, tant en un cas com en l’altre, és la segmentació. Les persones ens sentim úniques i especials i tenim interessos i gustos diferents, per això és important que coneguis bé quina és la relació de la teva organització amb els diferents contactes dels quals diposes per tal d’agrupar-los i enviar-los emails amb informació que realment els interessi.

És molt important no enviar informació de tot a tothom i segmentar les bases de dades de contactes tenint en compte, per exemple, les diferents línies de negoci, si ja són clients, si són proveïdors, personal intern, socis, si t’han sol.licitat información, la seva ubicació geogràfica, l’edat, el sexe etc.; la segmentació que utilitzis dependrà de les teves necessitats, dels teus objectius de negoci i de les característiques de a qui li enviï’s.

Elements clau per escollir una eina d’email marketing

L’eina d’email marketing que facis servir tindrà un gran impacte en l’èxit de les teves campanyes. Per això, independentment de la mida de la teva base de dades, has de triar una eina que et permeti el següent:

  • Segmentar la teva base de dades
  • Crear emails atractius de forma fàcil i intuitiva
  • Automatitzar altes, baixes i modificacions de les dades
  • Analitzar l’impacte de la campanya (emails oberts, emails retornats, clicks, etc.)

Hi ha moltes eines disponibles al mercat per fer campanyes d’email marketing, segons quines siguin les teves necessitats et pot ser de més utilitat una o altra. Nosaltres utilitzem actualment MailChimp i n’estem molt satisfets, a més, és una eina ideal per aquells professionals o organitzacions que s’inicien en l’email marketing ja que et permet fer enviaments totament gratuïts mentre la teva base de dades tingui menys de 2.000 contactes.

I tu, quina eina d’email marketing utilitzes i quines consideres que són les claus per tenir èxit en aquest tipus de comunicació? Esperem els teus comentaris!

Xènia Porcel

Tengo 12 años de experiencia en el sector de la comunicación y desde 2011 gestiono proyectos de comunicación y marketing en mi propia empresa, Social Mirror. He estudiado Comunicación Audiovisual (UPF) y Gestión Cultural (UOC) y sigo aprendiendo cada día sobre marketing, storytelling, creatividad…

Xènia PorcelCom aprofitar l’email marketing al màxim

Related Posts

Take a look at these posts