Skip to content

Com aprofitar Facebook per als teus objectius de negoci

Facebook és la xarxa social més famosa i per la que la majoria d’empreses aposten en la seva entrada en els social media. Però és Facebook útil per a totes les organitzacions? Què pot aportar una Pàgina de Facebook als teus objectius de negoci? Et preguntes com aprofitar Facebook per donar a conèixer la teva marca, per fidelitzar clients, per conèixer la seva opinió o per vendre més? No ets l’únic, aquesta és una pregunta que moltes persones es fan i a la qual intentarem donar resposta en aquesta entrada.

Algunes dades sobre qui utilitza Facebook a Espanya

Per saber com aprofitar Facebook i si et pot ser útil per aconseguir els teus objectius de negoci primer cal veure qui està utilitzant aquesta xarxa social.

Facebook és la xarxa social que s’utilitza més intensament, tant a Espanya com al món, actualment disposa d’un bilió d’usuaris que cada dia hi passen més hores compartint fotografies, recomanant productes i experiències, comentant, opinant, etc.

Segons dades de Social Bakers, Facebook té a Espanya 17 milions i mig d’usuaris, fet que suposa que el 38% de la població del país i el 58% de la població online. A més, continua creixent de forma sostinguda, ja que 1 milió i mig d’usuaris s’han donat d’alta en la xarxa social en els darrers 6 mesos.

El grup d’edat majoritari és el de 25 a 34 anys, seguits de les persones que tenen entre 35 i 44 anys i de les que en tenen entre 18 i 24 anys. Pel que fa al sexe, la meitat dels usuaris són homes i l’altra meitat són dones.

Facebook és una xarxa social creada per connectar i compartir, on les imatges i els vídeos són els continguts que generen més interacció i on els usuaris s’apropen a les marques o organitzacions, sobretot, per aconseguir descomptes i promocions.

Com aprofitar Facebook a través d’una Página d’empresa o marca

Així, la pregunta “tenir presència a Facebook em pot ajudar en els meus objectius de negoci”? té una resposta: depèn. Si el públic potencial dels teus productes o serveis utilitza aquesta xarxa social, la resposta és sí; si el teu públic potencial no utilitza aquesta xarxa social, llavors no té cap sentit que hi dediquis esforços i hauràs de buscar altres espais o canals on poder connectar amb ell.

Si el teu públic potencial utilitza aquesta xarxa social, la teva presència a través d’una Pàgina de Facebook ha d’estar alineada amb els teus objectius de negoci i ha de perseguir un objectiu.

Estar per estar no té cap té sentit, has de decidir quin paper juga Facebook en la teva estratègia digital i què hi vols aconseguir. Alguns objectius que et pots fixar són:

· Exposició de marca: a través de les teves publicacions a Facebook pots aconseguir que un major nombre de persones interactuï amb continguts relacionats amb la teva marca o producte, incrementant la teva notorietat.

· Tràfic cap al teu web: la possibilitat de publicar enllaços en la teva Pàgina de Facebook t’ajudarà a aconseguir tràfic cap a l’apartat de notícies o nous productes del teu web corporatiu.

· Captació de leads: aprofita Facebook per realitzar concursos i sortejos relacionats amb el teu sector per tal d’aconseguir dades de contacte (correus electrònics, per exemple) de clients potencials dels teus productes i serveis.

· Venta online: pots crear un nou punt de venda en la teva Pàgina de Facebook oferint a l’usuari la possibilitat d’adquirir un producte o servei que li ha generat interès sense abandonar la xarxa social.

L’engagement és la clau

Sigui quin sigui el teu sector (B2C o B2B) i sigui quin sigui el teu objectiu, la clau de com aprofitar Facebook i treure rendiment a la teva presència en aquesta xarxa social és l’engagement, és a dir, la interacció amb els teus fans.

Publica continguts frescos i interessants per als teus clients i clients potencials, contesta als comentaris i preguntes dels teus fans, no parlis sempre de tu i dels teus productes i aprofita la força de les imatges per aconseguir que els teus fans facin “m’agrada”, comentin i comparteixin el teu contingut a Facebook.

Si ets constant, et fixes un objectiu i utilitzes la teva presència a Facebook en sentit bidireccional, veuràs com t’ajuda a aconseguir els teus objectius de negoci.

I tu com ho veus? Facebook t’està ajudant a aconseguir els teus objetius de negoci?

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *