Blog

Descubre cómo incrementar visitas y ventas en tu eCommerce

Com el marketing de continguts t’ajudarà a aconseguir més visites

by Xènia Porcel on 3 març, 2014 No comments

La gran preocupació de molts responsables de marketing és com atraure més visites a la seva pàgina web, ja que aquesta és un canal d’entrada de sol·licituds d’informació, pressupostos, comandes, etc. Així com també un aparador de tots els seus productes i serveis, ajudant a reforçar la seva imatge de marca i donant a conèixer els valors de la seva organització.

Hi ha moltes i molt variades formes d’atraure tràfic a una pàgina web: publicitat offline i online, col·laboració amb prescriptors (bloggers i mitjans de comunicació), posicionament en cercadors, distribució de cupons descompte, presència en xarxes socials, email marketing, etc.

Cadascuna d’aquestes formes té els seus avantatges i inconvenients i és més adequada segons els objectius que es persegueixin i el temps del qual es disposa per aconseguir-los.

Una d’elles, cada vegada més utilitzada per empreses de tot tipus i de tots els sectors, és el marketing de continguts.

Què és el marketing de continguts

“El marketing de continguts és un procés per atraure i retenir clients mitjançant la generació i selecció constant de continguts per modificar o millorar el comportament del consumidor”. (Joe Pulizzi, fundador de Content Marketing Institute)

És una estratègia que té importants beneficis per atraure visites a un web sempre que es tingui clar que es tracta d’una estategia a mig-llarg termini i que persegueix fidelitzar i vincular al nostre públic potencial amb els nostres productes, serveis o marca.

Es tracta d’una estratègia que acaba tenint una repercussió indirecta en les vendes, d’una manera molt diferent d’una campanya de descomptes o de distribució massiva de cupons.

No obstant això, els beneficis són més duradors ia la llarga pot tenir un impacte molt positiu per a la imatge de la companyia i la seva consideració en el moment de compra per part del públic potencial.

Por què el marketing de continguts t’ajuda a atreure tràfic al teu web

  1. Perquè el teu públic potencial busca informació, té dubtes, vol veure demostracions, vol saber com utilitzar el teu producte, vol millorar les seves habilitats, etc. I tota aquesta informació tu se la pots subministrar de forma propera, original i transparent, ajudant-lo a utilitzar millor el teu producte/servei i, alhora, educant-lo en les diferents a les distintes fases del procés de compra . Si tu no li dones aquesta informació, aniran a buscar-la a un altre lloc. Si ho fas tu, aniran al teu web.
  2. Perquè Google (i la resta de cercadors) estan àvids de continguts originals i de qualitat de forma constant. Si el teu web publica continguts d’interès per al teu públic potencial, aquest tornarà de forma recurrent, però també ho farà el robot de Google, que cada vegada posicionarà millor la teva pàgina web respecte de la de la competència. I això a la llarga es tradueix en més visites pel teu web.
  3. Perquè si el que escrius és útil i interessant per al teu públic potencial, aquest et recomanarà en xarxes socials, t’enllaçarà des d’altres webs, et deixarà comentaris, etc.,  contribuint a què altres persones – que potser no saben que existeixes – coneguin els teus continguts i, per tant, els teus productes o serveis. I visitin el teu web.
  4. Perquè fidelitzaràs al teu públic potencial amb la teva marca, amb tu. Tots tenim ganes de sortir a prendre una copa amb aquell amic que sempre hi és disposat a ajudar-nos, aquell amb el que hem passat grans moments de diversió, aquell que ens ha resolt un problema quan estàvem bloquejats…. Doncs amb el marketing de continguts passa el mateix. Pots convertir-te en aquella empresa en la que el teu públic confia, amb la qual s’identifica, a la qual recorda, a la qual recomana, perquè sense tan sols demanar- t’ho li has resultat d’utilitat. I per això tornarà al teu web.

Com ho veus? Et semblen motius suficients per apostar pel marketing de continguts?

Si vols compartir altres raons per les quals el marketing de continguts t’ajudarà a atraure trànsit al teu web, les teves aportacions en els comentaris seran benvingudes!

Share this post:

Xènia Porcel

Tengo 12 años de experiencia en el sector de la comunicación y desde 2011 gestiono proyectos de comunicación y marketing en mi propia empresa, Social Mirror. He estudiado Comunicación Audiovisual (UPF) y Gestión Cultural (UOC) y sigo aprendiendo cada día sobre marketing, storytelling, creatividad…

Xènia PorcelCom el marketing de continguts t’ajudarà a aconseguir més visites