Blog

Descubre cómo incrementar visitas y ventas en tu eCommerce

Com posicionar el meu web sense pagar anuncis a Google

by Xènia Porcel on 4 gener, 2017 No comments

Si tens un web o una botiga online segur que aquesta és una de les teves principals preocupacions: ¿com posicionar el meu web a Google sense haver d’estar sempre pagant anuncis?

La resposta als teus maldecaps es diu SEO, és a dir, fer posicionament en cercadors.

El SEO (Search Engine Optimization per les sigles en anglès) consisteix a aplicar una sèrie de tècniques, tant a nivell intern com extern de la teva pàgina web, perquè quan algú busqui a Google (o altres cercadors) un terme, la teva web aparegui entre els primers resultats.

Cómo posicionar mi web sin pagar anuncios en Google

Ningú a sap amb certesa quins elements té en compte Google per ordenar els resultats de cerca a la seva pàgina, és una cosa que el gegant d’internet guarda amb molt zel; però sí que hi ha algunes pràctiques que s’ha provat que ajuden a millorar la posició d’un web en l’índex de resultats.

Has de tenir en compte que la majoria d’usuaris (al voltant del 70%) només fa clic en els 3 primers resultats i que pràcticament ningú visita la 2a o 3a pàgina de resultats.

Com posicionar el meu web sense arruinar-me

Aquesta és una de les principals problemàtiques que moltes persones, sobretot a l’inici de llançar el seu web o la seva botiga online temen: ¿per què la meva web es vegi a Google he d’estar pagant sempre anuncis? És a dir, necessito un important pressupost per fer SEM (publicitat en cercadors)?

La resposta és NO.

Si no vols estar sempre depenent del trànsit de pagament que t’envia Google, has d’apostar pel SEO.

Ara bé, has de tenir present que el camí del SEO és lent i tortuós, amb moltes dificultats i una gran competència per acabar entre els campions.

En canvi, el camí del SEM és molt més fàcil de transitar, plaent, directe i sense massa complicacions si disposes d’un bon pressupost per invertir en publicitat.

El SEM és una eina fantàstica en moments puntuals en els que els teus productes o serveis són molt demandats, si t’interessa desfer-te d’estoc, si vols fer una campanya puntual de notorietat o si acabes de llançar un producte que necessites fer penetrar al mercat en poc temps.

No obstant això, t’interessa apostar pel SEO perquè a la llarga és una forma de portar tràfic qualificat fins al teu web o botiga online sense que cada visita estigui vinculada a un cost directe en publicitat.

Les 5 regles d’or del SEO per posicionar el teu web

Si et preguntes “com posicionar el meu web a Google” és indispensable que revisis aquest chekclist i comencis a aplicar-lo el més aviat possible al teu web o botiga online:

Meta-etiquetes

No oblidis emplenar les meta-etiquetes <title> i <description> de cadascuna de les pàgines del teu web per donar-li la màxima informació al cercador. Aquestes meta-etiquetes són les que ajuden al robot de Google a decidir de quin contingut tracta e teu web i així validar si és rellevant o no per a l’usuari que ha fet una cerca.

URLs amigables

L’slug de cadascuna de les teves pàgines és també important per a Google. És indispensable que sigui amigable, és a dir, que pugui ser llegit i recordat per una persona i que no contingui un codi numèric complicadíssim. Per exemple, en aquesta entrada l’ slug és “com-posicionar-el-meu-web-sense-pagar-anuncis-a-Google”, és el text que hi ha a continuació de www.elteudomini.com/ a la URL de la pàgina.

300 paraules

Per a Google és important que cadascuna de les pàgines del teu web tingui com més contingut millor. La meva recomanació és que el text tingui aproximadamente unes 300 paraules per pàgina. Potser et sembla molt o potser et sembla poc, en qualsevol cas es tracta d’una recomanació per optimitzar el teu web per als cercadors, així que sempre l’has de balancejar amb l’experiència d’usuari.

Densitat de paraules clau

Has de fer servir les paraules clau per les quals vols posicionar el teu web en diferents parts del contingut de la pàgina de manera que obtinguis una densitat óptima però sense ser repetitiu per a l’usuari que llegirà la teva pàgina. Hi ha molts plugins i eines externes que analitzen el teu contingut i t’indiquen si la densitat de paraules clau és alta o baixa. En tot cas, recorda sempre utilitzar les paraules clau en el primer paràgraf del text i en destacats (headings).

Contingut dinàmico

A Google li encanta que actualitzis i facis canvis en el contingut de la teva pàgina web de forma constant. Si tens una pàgina web, això vol dir que hauries de disposar d’un apartat de notícies on publiquis de forma regular. Si tens una botiga online, això significa que has d’anar ampliant el teu catàleg amb nous productes de tant en tant. Segons la perspectiva de Google, si el teu web s’actualitza de forma constant vol dir que és important per a tu i que li dediques temps perquè sigui un web millor per a l’usuari (amb més informació, més nova, etc.) i la seva forma de premiar-te és posicionar-te millor que altres webs que no fan això.

Espero que amb aquestes idees puguis començar a respondre a la pregunta “com posicionar el meu web a Google” i que obtinguis millors resultats en els cercadors. No oblidis que l’estudi de paraules clau és un treball previ que també has de tenir en compte, però això és tema per una altra entrada… 😉

Si tens algun dubte o vols que t’ajudem a posicionar el teu web a Google, estarem encantats de parlar amb tu!

Xènia Porcel

Tengo 12 años de experiencia en el sector de la comunicación y desde 2011 gestiono proyectos de comunicación y marketing en mi propia empresa, Social Mirror. He estudiado Comunicación Audiovisual (UPF) y Gestión Cultural (UOC) y sigo aprendiendo cada día sobre marketing, storytelling, creatividad…

Xènia PorcelCom posicionar el meu web sense pagar anuncis a Google

Related Posts

Take a look at these posts