Skip to content

Com reduir l’abandonament de cistells del teu eCommerce

Un dels mals que pateixen tots els eCommerce, sigui quin sigui el seu sector, és l’abandonament de cistells per part dels usuaris en algun moment del procés de compra.

Què és l’abandonament de cistells de la compra

L’abandonament de cistells de la compra en un eCommerce consisteix en la interrupció, per part del visitant, del procés de compra iniciat.

És a dir, algú arriba al teu eCommerce a través de, per exemple, una recerca a Google, navega pels diferents productes de la teva web, li agrada el que veu i fa clic a “Afegeix al cistell”. Després continua navegant pel web, afegeix algun producte més i decideix continuar el procés de compra posant, per exemple, un cupó de descompte a la pàgina de cistell de la compra.

Però aquí alguna cosa passa i aquest visitant no continua amb el procés, sinó que abandona el teu eCommerce i, per tant, la venda no es produeix.

No ets l’únic, l’abandonament de cistells passa a tot arreu

Lamentablement l’abandonament de cistells de la compra és una cosa que succeeix en tots els eCommerce. De fet, succeeix també en els processos de venda física.

Segur que alguna vegada has entrat al provador d’una botiga carregat de roba, t’has provat diverses peces i de camí a la caixa has anat valorant mentalment què fer: ho compro tot?; només me’n compro una?; però realment ara necessito una nova jaqueta? Per al final arribar a la caixa, veure que hi ha molta cua, que et soni el mòbil …. i decideixes sortir corrent deixant totes les peces en la primera taula que trobes. És a dir, has abandonat el teu cistell de la compra. ☺

S’han publicat molts estudis sobre l’abandonament de cistells en botigues online, alguns experts el situen al voltant del 55% i altres al voltant del 80%.

Baymard té un llistat amb l’índex d’abandonament de cistells dels estudis més rellevants des de l’any 2006 que mostra que la mitjana està en el 68% d’abandonaments.

És un número que pot semblar elevat però que indica que molts dels processos de compra que s’inicien online es veuen interromputs per diversos factors, generant un elevat impacte en el compte de resultats de molts eCommerce.

Per què no acaben el procés de compra?

Hi ha molts motius pels quals un visitant abandona el procés de compra, alguns dels quals són:

• Despeses d’enviament (o de taxes) inesperades
• Procés de compra complicat
• Necessitat de registre o de creació d’un compte
• Dubtes sobre seguretat de les dades
• Impossibilitat de trobar on posar el cupó de descompte
• Procés de compra no preparat per a la navegació mòbil
• Formulari de dades molt llarg
• El web va molt lent o no es carrega

A més d’aquests, que estan estretament vinculats amb l’experiència d’usuari i de navegació al teu eCommerce, també cal tenir en compte altres factors externs com, per exemple, que el visitant trobi un preu millor en una altra botiga online, que en l’últim minut decideixi que realment no vol fer aquesta compra o que sigui interromput per qualsevol estímul extern (una trucada, un missatge de Watsapp, un vídeo que algú va compartir a Facebook, etc.).

5 accions i una eina infalible per reduir el teu abandonament de cistells

Quan sàpigues què està succeint a la teva pàgina web, és a dir, quina és el teu índex de cistells abandonats, és moment de començar a treballar per reduir-lo.

A continuació et proposem 5 accions que pots començar a aplicar a partir d’avui mateix per començar a baixar aquest percentatge i incrementar les teves vendes:

#1. Fes ben visibles les despeses d’enviament

Moltes persones se senten decebudes quan arriba el moment de finalitzar la compra i veuen, sorpreses, unes despeses d’enviament que no esperaven. Per evitar l’abandonament de cistells per aquest motiu, mostra abans del moment de la compra quina és la teva política de preus respecte a les despeses d’enviament i evita sorpreses inesperades.

#2. Simplifica el procés de compra

Revisa si el teu procés de compra és fàcil de seguir per algú aliè al teu sector o amb poques habilitats informàtiques. Si segueixen els passos amb facilitat, felicitats!; però si hi ha termes que no entenen o tenen dubtes en com continuar, vol dir que hi ha coses que pots fer per simplifcar teu procés de compra i fer-ho fàcil i comprensible per a tothom.

#3. No demanis dades que no necessites

És genial disposar de moltes dades dels nostres clients, però això només és útil si després les fem servir de manera efectiva. Demanar dades perquè sí en un formulari quilomètric pot fer que un client potencial abandoni el procés de compra ja que considera que demanes més informació de la que necessites, així que revisa si realment tota la informació que demanes és necessària i, sinó és així, elimina camps i fes el formulari més curt.

#4. Ofereix la possibilitat de compra com a “usuari convidat”

A algunes persones no els agrada sentir-se obligats a crear un compte en el teu eCommerce abans de fer una compra, per això en molts casos s’ofereix l’opció de “comprar com a usuari convidat”. D’aquesta forma no disposaràs de totes les dades que t’agradaria, però pots captar algun visitant que no estigui disposat a crear-se un compte a la teva botiga online.

#5. Mostra que les dades bancàries estan segures i protegides

És important que utilitzis un protocol de seguretat en el moment en què sol·licites les dades bancàries o de targeta de crèdit del teu client. Per demostrar-li que compleixes amb tota la normativa de seguretat i que les seves dades no es veuran compromesos mostra a la teva web segells com els de Confiança Online i utilitza serveis de TPV virtuals de entitat bancàries conegudes pel teu públic, així com passarel·les de pagament estandarditzades (com PayPal o Stripe) per minimitzar els dubtes pel que fa a seguretat.

A més d’aquestes 5 accions hi ha altres tècniques que pots implementar per minimitzar l’impacte de l’abandonament de cistells, com els anuncis de retargeting, els emails de recuperació i les ofertes o descomptes quan el visitant està a punt d’abandonar el teu eCommerce.

En el mercat hi ha moltes plataformes que ofereixen alguns d’aquests serveis, com per exemple, Nosto, de la qual nosaltres som empresa partner col·laboradora.

Nosto, una eina per captar els clients indecisos

Una de les funcionalitats que més m’agrada de Nosto és la possibilitat de crear pop ups personalitzats segons el comportament dels clients.

Això permet reduir la taxa d’abandonament del teu eCommerce i augmentar la conversió de la teva botiga online gràcies a ofertes limitades o descomptes únics que apareixen quan el visitant ha començat el procés de compra però no l’ha finalitzat i està a punt de marxar del teu eCommerce .

Nosto també envia correus electrònics personalitzats amb el contingut del cistell de la compra abandonat, de tal forma que recorda al visitant el procés de compra que va deixar a mitges i li permet seguir des del mateix punt, sense necessitat de tornar a introduir tots els productes de nou al cistell.

Aquí entra en joc la teva creativitat per fer un copy en el contingut de l’email que motivi el visitant a fer clic a “finalitzar la compra” i és un bon lloc per oferir també algun descompte si la compra es realitza en pocs dies, generant urgència per finalitzar el procés.

Nosto és molt més que això, així que no deixis de llegir el nostre bloc ja que ‘en breu t’explicaré tot el que t’ofereix per ajudar-te a incrementar les vendes en el teu eCommerce!