Skip to content

Connectats: la revolució de les xarxes socials

Són presents a la premsa, la televisió i estan en boca de tothom. Facebook, Twitter o LinkedIn són algunes de les paraules més pronunciades dels últims anys.

L’èxit de les xarxes socials ha estat fulminant. Els experts no troben cap altre producte que hagi rebut un acolliment tan veloç i massiu.

Les xifres parlen per si soles. Avui, gairebé mil milions de persones les utilitzen a tot el món. Tres de cada quatre usuaris a internet han creat un perfil en almenys una d’elles i reben 1.500 milions de visites cada dia, segons un estudi de la consultora Universal McCann.

Twitter va néixer fa només quatre anys; Facebook, sis, i la pionera xarxa professional orientada a negocis, LinkedIn, fa vuit. Malgrat la seva curta edat, han estat capaces d’impulsar revolucions als països àrabs o de jugar un paper clau per animar als nord-americans a participar en un dels comicis més transcendents dels EE.UU.

Segons la companyia d’anàlisi Nielsen, Espanya és el segon país del món que més les utilitza (després de Brasil). I, a més, hi dediquem molt de temps.

Per compartir notícies o esdeveniments, la majoria dels usuaris d’Internet opten pels social media. Per promocionar productes o donar a conèixer una marca, les empreses trien, cada vegada més, alguna d’aquestes plataformes.

I es que avui, estar connectats als social media és estar connectats al món.

I tu, a què dediques la major part del temps que passes a les xarxes socials? ¿A mantenir el contacte amb els teus amics? ¿A informar-te? ¿A compartir fotos o vídeos? ¿A buscar promocions? ¿A donar la teva opinió sobre productes, marques o organitzacions?

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *