Blog

Descubre cómo incrementar visitas y ventas en tu eCommerce

Dia Europeu de l’Enoturisme, una gran acció comunicativa per guanyar més adeptes

by Xènia Porcel on 7 novembre, 2012 No comments

El proper diumege, 11 de novembre, se celebra el Dia Europeu de l’Enoturisme, una acció conjunta dels principals territoris vitivinícoles del vell continent.

El Dia Europeu de l’Enoturisme és una iniciativa de RECEVIN (Red Europea de Ciudades del Vino), que enguany ha aglutinat 50 ubicacions d’Espanya, Itàlia i Portugal que organitzen activitats en quatre categories diferents: enogastronómiques, culturals, allotjaments i restauració i oci.

L’obejctiu és ben clar: estimular el turisme del vi promocionant els territoris que en són productors i oferint diferents productes turístics als visitants.

És sens dubte una molt bona iniciativa per tal de donar a conèixer, no només als aficionats al turisme del vi, sinó també al gran públic, les grans potencialitats de l’enoturisme i la descoberta del territori, sovint proper i desconegut alhora.

És, potser, una iniciativa encara massa jove, enguany se celebra el 4rt Dia Europeu de l’Enoturisme, que de ben segur en la seva evolució anirà incorporant alguns grans destins enoturístics que ara no hi són presents, com La Rioja o les regions vitivinícoles de França.

Els reptes del Dia Europeu de l’Enoturisme

L’oferta d’activitats en el marc del Dia Europeu de l’Enoturisme varia molt segons el territori. Probablement això està íntimament lligat amb la maduresa del sector enoturístic en cada indret, així com en la consolidació de sinèrgies i de treball conjunt entre els diferents agents del sector.

En els moments actuals la col·laboració i el treball en xarxa són més necessaris que mai en qualsevol sector, però segurament l’enoturisme és un dels que més requereix d’aquest esforç conjunt per aconseguir incrementar el nombre de persones que fan turisme del vi.

La clau és oferir productes enoturístics que siguin atractius i interessants per a públics de diferents tipologies, oferint tant productes dirigits a turistes que estan de pas, com als turistes de proximitat, que poden estar interessats en visitar de forma recurrent un territori per gaudir de diferents experiències enoturístiques.

Un altre element fonamental és la difusió i la promoció de l’oferta enoturística, tant en el marc d’una data concreta, com la celebració del Dia Europeu de l’Enoturisme, com de forma continuada.

Tenir presència en mitjans de comunicació generalistes per tal d’arribar al gran públic, facilitar espais, tant off-line com on-line, amb una àmplia varietat d’oferta enoturística, implicar als aficionats perquè siguin altaveus i recomanadors de les seves experiències mitjançant les xarxes socials, apostar pel vídeo-marketing i pel marketing experiencial en aquest sector, són, entre d’altres, algunes eines comunicatives que creiem que els agents de l’enoturisme han de treballar i explotar per aconseguir convertir l’enoturisme en un actiu econòmic i social.

I vosaltres, què en penseu del Dia Europeu de l’Enoturisme?

Xènia Porcel

Tengo 12 años de experiencia en el sector de la comunicación y desde 2011 gestiono proyectos de comunicación y marketing en mi propia empresa, Social Mirror. He estudiado Comunicación Audiovisual (UPF) y Gestión Cultural (UOC) y sigo aprendiendo cada día sobre marketing, storytelling, creatividad…

Xènia PorcelDia Europeu de l’Enoturisme, una gran acció comunicativa per guanyar més adeptes

Related Posts

Take a look at these posts