Blog

Descubre cómo incrementar visitas y ventas en tu eCommerce

L’email marketing, la teva assignatura pendent per generar visites

by Xènia Porcel on 17 març, 2014 No comments

Amb la irrupció dels blogs i les xarxes socials sembla que ens hem oblidat de la primera gran eina de marketing digital: l’email marketing.

Alguns pensen que l’email ja és cosa del passat, però les dades indiquen el contrari.

La ràtio de conversió de l’enviament de campanyes d’email segueix sent molt elevat, molt per sobre del de les xarxes socials, sobretot en relació a compres en ecommerce.

No tot és email marketing

Com en gairebé totes les coses, algunes empreses han fet un mal ús (o abús) de l’email marketing. Enviant correus plens d’anuncis, venent comptes de correu a altres empreses i enviant informació no sol·licitada pels receptors dels emails. Això no és email marketing, això és spam, i del dolent.

Quan parlem d’email marketing ens referim a la possibilitat d’establir una relació propera i directe amb una persona que té algun interès en els nostres productes o serveis.

Una persona que ens dóna el seu correu electrònic de forma voluntària, potser a canvi d’informació gratuïta valuosa per a ell, i que obre els nostres correus de forma regular ja que en ells troba sempre contingut personalitzat i rellevant per la seva professió, per al seu desenvolupament personal o laboral, per gaudir del seu hobbie, etc.

Això és email marketing: oferir continguts originals i de qualitat de forma personalitzada a persones interessats en ells.

Una gran eina per atraeure tràfic de qualitat al teu web

 

L’email marketing és, a més, una forma magnífica d’atraure visites al teu web de persones que realment estan interessades en els teus productes o serveis.

És ideal per establir una relació a mig termini, fidelitzant els llaços amb aquest client potencial, subministrant-li informació i continguts relacionats amb allò que li interessa i, per descomptat, sempre disposats a respondre.

Moltes empreses envien emails a la seva base de dades des d’un correu tipus norespondre@nomdelempresa.com. Això és una cosa que em sembla horrible. L’empresa m’envia informació i jo no puc respondre? Com? No hi ha ningú a l’altra banda? Qui m’envia els emails, un robot?

És important enviar els emails des d’una adreça que es pugui vincular a una persona o departament i, si és possible, que vagin firmats amb el nom de la persona que s’encarrega d’aquesta àrea.

D’aquesta manera podem començar a crear conexió i vincle amb el client potencial. És impossible vincular-se a un logotip, ens vinculem i ens fidelitzem a persones.

Les relacions s’estableixen entre persones i la comunicació es dóna entre persones. Convé no oblidar-ho.

Una bona llista de correu o base de dades no és aquella que sigui més gran, si no aquella en què els usuaris s’han registrat voluntàriament. Això significa tràfic en potència per al nostre web.

Si jo et dono el meu correu electrònic de forma voluntària és perquè alguna cosa m’incita a fer-ho: m’ofereixes informació de qualitat, em diverteixen els teus continguts, ofereixes descomptes només als teus subscriptors, etc. Per tant, si després m’envies informació relacionada amb els meus interessos, és més que probable que faci “clic” en algun dels enllaços del correu electrònic i acabi visitant el teu web.

L’email marketing, ben utilitzat, és una eina que dóna molt bons resultats en sectors de tot tipus.

Només cal recordar que a l’altre costat hi ha persones que volen rebre informació interessant i enviar els emails que a nosaltres ens agradaria rebre.

Què opines del potencial de l’email marketing per generar tràfic web ? Els teus comentaris són benvinguts!

Share this post:

Xènia Porcel

Tengo 12 años de experiencia en el sector de la comunicación y desde 2011 gestiono proyectos de comunicación y marketing en mi propia empresa, Social Mirror. He estudiado Comunicación Audiovisual (UPF) y Gestión Cultural (UOC) y sigo aprendiendo cada día sobre marketing, storytelling, creatividad…

Xènia PorcelL’email marketing, la teva assignatura pendent per generar visites