Blog

Descubre cómo incrementar visitas y ventas en tu eCommerce

Enoturisme i marketing: el perfil del visitant

by Xènia Porcel on 12 agost, 2012 No comments

L’enoturisme és un tipus d’oferta turística que permet conjugar a la perfecció les fortaleses de territoris com el Penedès, combinant en un mateix viatje cultura del vi i del cava, gastronomia, oci i paisatge. Des d’aquest punt de vista, enoturisme i marketing cada cop han d’estar més units.

L’enoturisme és un turisme apte per a visitants de tot tipus, prou flexibile per crear experiències turístiques personalitzades i que cada cop guanya més adeptes, tant dins com fora de les nostres fronteres.

Però, quin és el perfil de l’enoturista? El coneixem prou bé? Disposem de prous dades sobre enoturisme i marketing per crear productes i serveis d’èxit entre el públic potencial?

Anàlisi de dades sobre enoturisme i marketing

Segons dades d’un estudi de l’Associació Espanyola de Ciutats del Vi (ACEVIN) l’enoturisme és un turisme de proximitat. De fet, en el cas d’Espanya, el 81% dels enoturistes són del país, i Catalunya és la principal emissora d’aquest mercat intern (en concret, representa el 19%). Pel que fa als visitants internacionals destaca el mercat alemany, que representa el 30% dels visitants estrangers, seguit dels estadounidenses (13%) i dels francesos (13%). 
Pel que fa als destins, els més visitats són La Rioja, Ribera del Duero, Penedès, Marco de Jerez i Toro (Zamora).

L’enoturisme és una activitat que es realitza en grup, ja sigui d’amics o de feina, i en família. Pel que fa a l’edat, prop de la meitat dels enoturistes tenen entre 36 i 55 anys, el següent grup d’edat destacable és el senior (majors de 56 anys), i la majoria (55%) són homes.

Segons ACEVIN la despesa mitjana per persona i dia és de 100 euros, incloent allotjament i restauració. De mitjana l’estada acostuma a ser de 2,6 dies, coincidint amb escapades de cap de setmana i amb ponts.

Les activitats principals que realitzen els enoturistes són la visita a cellers i caves (20%), la degustació de vins i caves (15%) i la degustació de la gastronomia local (15%). L’experiència enoturística és molt ben valorada i els visitants valoren com a més positiu el paisatge i l’hospitalitat. Entre allò menys valorat es troba la senyalització i la informació turística.

Pel que fa a les reserves, el 26% dels enoturistes realitzen la reserva per telèfon, el 15% per internet, i el 26% no realitza cap tipus de reserva prèvia. A nivell internacional, destins enoturístics de països com Estats Units, Sudàfrica i Nova Zelanda fan un ús molt extensiu de canals de comunicació vinculats a internet i a les xarxes socials.

Un cop analitzades les dades, des de Social Mirror faríem les següents recomanacions sobre enoturisme i marketing per al sector: apostar pels visitants alemanys, oferint-los informació, tant abans com durant la seva estada enoturística, en la seva llengua; dissenyar productes enoturístics per ser gaudits en grups i/o en família; i generar informació turística de diferents nivells de profunditat, en diferents suports (text, fotografia, vídeo, aplicacions, etc.) i en diferents canals (revistes, portals de viatges, xarxes socials, fòrums de viatgers, etc.).

I vosaltres, quines conclusions i/o recomanacions sobre enoturisme i marketing en traieu?

Share this post:

Xènia Porcel

Tengo 12 años de experiencia en el sector de la comunicación y desde 2011 gestiono proyectos de comunicación y marketing en mi propia empresa, Social Mirror. He estudiado Comunicación Audiovisual (UPF) y Gestión Cultural (UOC) y sigo aprendiendo cada día sobre marketing, storytelling, creatividad…

Xènia PorcelEnoturisme i marketing: el perfil del visitant