Skip to content

3 errors que has d’evitar si vols posicionar el teu web a Google

Si estàs preocupat perquè el teu web o ecommerce no surt a Google i estàs cansat de pagar Google Adwords per aconseguir visites, avui voldria explicar-te 3 errors que has evitar per aconseguir-ho.

Per sortir a Google tens dues opcions: SEM o SEO

El SEM (Search Engine Marketing en anglès) consisteix en anuncis en el propi cercador que apareixen quan un usuari utilitza unes paraules clau determinades en la caixa de cerca.

Són aquests tres primers enllaços destacats a sota de la caixa de cerca, i els enllaços que surten a la barra lateral.

SEM a Google: 3 errors que has d'evitar si vols posicionar el teu web a Google

 

D’altra banda, el SEO (Search Engine Optimization en anglès) consisteix en els resultats orgànics, els 10 enllaços que surten a sota dels anuncis a cada pàgina de Google.

SEO a Google: 3 errors que has d'evitar si vols posicionar el teu web a Google

 

En el primer cas (SEM) has de pagar i disposar d’una bona estratègia de paraules clau per aconseguir visites, en el segon (SEO), has de treballar a mig termini i tenir en compte diferents elements per aconseguir resultats.

Avui vull parlar-te de 3 errors que has d’evitar si vols posicionar el teu web a Google a través de SEO:

  • No valorar sobre quin sistema construirás el teu web
  • No treballar un calendari editorial
  • No escriure continguts d’interès

Allò que no es veu del teu web també juga un paper rellevant en el posicionament en cercadors

La part interna del teu web, allò que els teus visitants no veuen, sí que té importància, ja que és el que rastreja el robot de Google per indexar i posicionar el teu web en el seu rànquing.

Així que l’elecció de sobre quin sistema has de construir la teva pàgina web és una cosa fonamental que has de valorar bé.

Segons amb qui parlis és possible que et recomani un sistema o un altre, però el més important si vols aconseguir visites a través de posicionament SEO és que apostis per un Sistema de Gestió de Continguts (CMS, Content Managament System en anglès).

Els beneficis de disposar d’un CMS és que l’actualització de continguts serà molt més fàcil i còmoda i que podràs realitzar-la tu mateix, sense dependre de la teva empresa tecnològica proveïdora.

I això per què és important?

Perquè Google cada vegada dóna més valor als continguts, en concret als continguts de qualitat. Google considera que una web que no s’actualitza amb nous continguts de forma periòdica és menys interessant que una altra que sí que ho faci. Per tant, posiciona millor a aquelles webs amb continguts frescos i dinàmics.

Hi ha diferents CMS i segons els requeriments del teu web o ecommerce et serà més adequat un o altre. Jo personalment sempre recomano WordPress, encara que en alguns webs o ecommerce molt grans pot ser necessari utilitzar altres sistemes.

No naveguis sense un pla, necessites un calendari editorial

L’algoritme de Google avui no té res a veure amb com era fa uns anys enrere. Cada vegada li dóna més importància als continguts, a la seva actualització i la seva qualitat.

I això implica que necessites un pla.

Un mapa.

Una guia per saber què i quan publicaràs.

Si no disposes d’un calendari editorial és possible que un dia miris la teva pàgina web i t’adonis que portes 3 ​​mesos sense publicar cap contingut nou, i això no li agrada a Google.

Per aconseguir posicionament natural a Google calen bons continguts i els bons continguts són fruit de la planificació i del treball.

Així que has de treballar un calendari editorial amb antelació. Tampoc cal que planifiquis un any per endavant, però sí el següent mes o trimestre, per tenir així una mica de perspectiva i saber de quins temes parlarà, buscant no repetir-te i equilibrant les teves publicacions.

Si dius alguna cosa, que sigui interessant

Google cada vegada dóna més importància al contingut de valor, d’interès.

I com sap Google si el que publiques és interessant?

Doncs utilitzant els enllaços d’altres persones cap a les teves publicacions, els comentaris, els “compartir” en xarxes socials, com “vots” per determinar quins continguts valen la pena i quins no.

Aquesta és una tècnica no exempta d’errors, ja sabem que de vegades les coses més populars no són les de més qualitat, però Google necessita alguna forma de mesurar la qualitat i de moment aquesta és la que utilitzeu.

L’algoritme del cercador considera que si algú enllaça a un contingut del teu web o bloc, és perquè has dit alguna cosa interessant, que val la pena compartir.

Per això és important que no publiquis per publicar, sinó que publiquis contingut que pugui ser útil o rellevant o beneficiós o divertit o sorprenent… per als teus lectors potencials, perquè tinguin ganes de compartir-lo, de comentar-lo, d’enllaçar-lo.

Quan comencis a escriure, posa’t sempre a la pell del teu lector potencial i pensa què és el que li agradaria llegir, quins continguts li podrien interessar, quines idees li poden resultar commovedores … I a partir d’aquí construeix el teu contingut.

Segons quin sigui el teu negoci i el teu públic potencial, els continguts seran d’un tipus o d’un altre, però en qualsevol cas mai has d’oblidar que els continguts del teu web, si són de qualitat, ajudaran a que aquesta es posicioni en cercadors i et portaran visites.

Què et sembla? Com ho veus? Quins altres errors se t’acudeixen que s’haurien d’evitar si es vol sortir a Google? Deixa els teus comentaris aquí sota!