Skip to content

Estàs preparat per l’mCommerce?

L’mCommerce és el comerç online a través de dispositius mòbils. Una tendència a l’alça entre els consumidors gràcies a la comoditat de disposar del nostre smartphone sempre a prop.

Més avall compartim una infografia on pots veure com les previsions del mCommerce són aclaparadores: l’any 2019 representarà un volum de negoci d’1 trilió de dòlars i, a nivell de percentatge, en molts països se situa al voltant de la meitat de les compres que ja s’estan fent online.

Les claus del creixement del mCommerce són la pèrdua de la por per part dels usuaris a comprar des del mòbil i l’adaptació de les botigues online a les pantalles dels dispositius més petits.

A la infografia pots veure com actualment el 39% de les compres online, a nivell mundial, ja s’estan produint a través del mòbil i que els usuaris prefereixen els smartphones a les tablets en el moment de comprar des de dispositius en mobilitat.

Una altra dada interessant és a quina hora i on són els consumidors en el moment en què realitzen aquest tipus de compra online.

Les dades mostren que l’mCommerce té més importància a primera hora del matí en el trajecte cap a la feina, en el descans per dinar o per la nit; i els llocs preferits per comprar des del mòbil són el llit, el sofà o la cuina.

És a dir, el comprador mòbil ho fa en moments en què està relxat o que vol aprofitar el temps mentre espera i per això compra des d’un dispositiu que té a mà i amb el qual se sent molt còmode: el telèfon mòbil.

El teu eCommerce està a punt per l’mCommerce?

I tu?

Estàs preparat per l’mCommerce?

La teva botiga online dóna la benvinguda als visitants que arriben des del mòbil o els ofereixes una pobra experiència d’usuari que fa que maxin ràpidament?

Per respondre a aquesta pregunta una de les claus és si el disseny de la teva web és responsive (responsiu) o no.

És a dir, si s’adapta a les mides dels diferents dispositius mòbils per oferir sempre la major usabilitat al visitant o si per contra tots els menús es veuen diminuts i el navegant ha de moure’s cap a esquerra i dreta per descobrir el contingut de la pàgina.

El disseny responsiu és molt important per aconseguir vendes a través del mòbil però també ho és per tenir un bon posicionament en cercadors com Google, que han començat a premiar amb millors posicions a aquelles botigues online amb disseny responsiu perquè ofereixen una millor experiència i servei a l’usuari.

Per descomptat, també és important que la velocitat de càrrega del teu lloc web sigui ràpida, ja que el visitant que navega des del mòbil té menys paciència que el que ho fa des d’un ordinador de sobretaula.

I a més has d’eliminar tots els passos o clics inecessaris perquè l’experiència de compra sigui el més fluida, àgil i fàcil possible.

Has provat de fer una compra a la botiga online des del mòbil?

T’has sentit còmode?

Ha estat fàcil?

Aquesta és la prova de foc que has de fer per saber si el teu eCommerce està preparat per a les compres des del mòbil, no deixis de fer-ho i si el que descobreixes no t’agrada, posa-li remei tan aviat com puguis!

A continuació pots veure la infografia amb algunes dades rellevants sobre mCommerce.

mCommerce Trends from Ingenico ePayments