Skip to content

Filtrant continguts (01)

Inaugurem nova secció al blog, on cada setmana recopilarem entrades, articles, vídeos, infografies o qualsevol altre tipus de contingut sobre marketing digital que ens hagi semblat interessant i que aporti reflexions i punt de vista que val la pena tenir en compte.

Esperem que et resulti interessant i t’ajudi a descobrir nous continguts. Comencem!

Inbound Marketing & SEO

Per què el contingut ha d’entrar en l’equació del link-building?

El SEO (Search Engine Optimization, posicionament en cercadors) tal com s’entenia fa uns anys ja no té sentit, ja que els cercadors i els usuaris han canviat les seves pautes i formes d’actuar.

Hem passat del SEO tècnic a l’inbound marketing (marketing d’atracció), una estratègia molt més àmplia per atreure visites i clients potencials al nostre web a través de diferents tàctiques: posicionament en cercadors, pressència activa en xarxes socials, email marketing, relacions públiques, atenció al client, marketing de continguts (bloc, ebooks, infografies, vídeos)…

L’article argumenta que no té sentit fer link-building (aconseguir enllaços externs que apuntin al teu web per millorar el teu posicionament) sinó tens continguts propis de qualitat.

Pots llegir l’article complet, a Sparksheet, aquí.

Link Building, SEO & Branding

Mat Cutts, responsable de l’equip que lluita contra l’spam a Google, ha afirmat que el guest blogging, escriure com a convidat en el bloc d’una altra persona, s’ha portat massa lluny i que en molts casos només s’utilitza com a tàctica abusiva i artificial per atreure enllaços cap a una web o bloc. I això a Google no li agrada. : (

Per això Cutts ha dit que aquesta tècnica serà perseguida per Google i que cal reconsiderar-la, utilitzant-la per ampliar la nostra audiència i compartir continguts rellevants. És a dir, amb un objectiu de branding i no de SEO.

“En general, no recomanaria acceptar una entrada d’un altre blogger com a convidat a no ser que estigui disposat a respondre per aquesta persona o que la conegui bé.” Mat Cutts

Pots llegir l’article complet, en el blog de Yoast, aquí.

Conversió web

Vuit estratègies que augmentaran la conversió del teu eCommerce

Com sempre, consells útils i llestos per ser implementats de BrainSINS si vols incrementar la conversió en la teva botiga online: recomanacions en diferents llocs del web (inici, pàgina de producte, carret de la compra), consells per recuperar carrets abandonats, gamificació i altres estratègies.

És important no obsessionar-se només amb atreure visites, sinó amb convertir-les! De res ens serveix atraure trànsit si després no aconseguim els nostres objectius, ja sigui que deixin les seves dades en un formulari de contacte, que participin al nostre blog, que facin una compra, etc.

Pots llegir l’article complet, al blog de Brain Sins aquí.

No aprenguis a programar: 10 eines essencials perquè els responsables de marketing es focalitzin en el marketing

Això és tot aquesta setmana, com ho veus? Deixa'ns els teus comentaris aquí sota!Qualsevol professional del marketing digital utilitza diferents eines en el seu dia a dia: per gestionar els perfils socials, per buscar i curar contingut, per publicar al web o bloc, per analitzar d’on vénen les visites, per retocar fotografies i un llarg etcètera.

La veritat però és que és impossible conèixer totes les eines disponibles i a vegades ens trobem aclaparats i sobrepassats per algunes tasques, sense saber que allà fora hi ha algú que ha pensat en ajudar-nos, creant una eina fàcil d’utilitzar que ens ajuda a tenir el control de l’optimització de la nostra taxa de conversió.

Pots llegir l’article complet, al blog de ​​unbounce, aquí.

Això és tot aquesta setmana, què et sembla? Deixa’ns els teus comentaris aquí sota!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *