Skip to content

Filtrant continguts (02)

Avui a “Filtrant continguts” destaquem alguns articles sobre la figura del curador de continguts, el link building i les estratègies de màrqueting en el segle XXI.

Estratègia de marketing

estrategia de marketingEn aquest article publicat a Help Scout l’autor destaca els resultats d’un estudi de Harvard Business Review que afirma que el marketing ha de passar del vell model de les 4 Ps (Product, Price, Promotion, Place) cap a un nou model, d’acord amb la forma de comportar-se dels consumidors actuals.

Es tracta del model SAVE: Solution, Access, Value and Education, que proposa que les estratègies de marketing han de girar entorn d’aquests quatre elements: aportar una solució, que sigui accessible (en un món en el qual tots busquem informació en qualsevol moment gràcies al nostre smartphone), que generi valor al client i apostar per l’educació del client potencial, és a dir, pel marketing de continguts.

Curació de continguts

La figura del curador de continguts cada vegada té més importància en les estratègies de marketing digital d’empreses de tot tipus.

Es tracta de la persona responsable de seleccionar continguts d’altres fonts per compartir amb el seu públic target, sempre que siguin continguts rellevants per a aquest públic i que ajudin a reforçar els objectius definits en l’estratègia digital de l’empresa.

curació de continguts

Donada l’abundància d’informació i continguts disponibles avui en dia, no tots de valor ni de qualitat, és indispensable que hi hagi persones que sota un criteri professional i editorial filtrin i seleccionin aquells continguts més interessants, estalviant temps a d’altres persones i ajudant-les a descobrir nous continguts contínuament.

En un article publicat a Hangout ON s’explica en què consisteix aquesta activitat professional, quines són les fases de la curació de continguts i algunes eines utilitzades per professionals del sector.

SEO & Linkbuilding

L’algoritme de Google evoluciona i canvia constantment però hi ha alguns elements que continuen sent importants: aconseguir enllaços entrants al teu web.

Google i els altres cercadors necessiten elements que els indiquen si un contingut és rellevant o no, i una forma d’identificar això és amb els enllaços entrants. La lògica que hi ha darrere és la següent: Google considera que si un article d’un bloc té molts enllaços entrants (links en altres webs que fan referència a aquest article), ha de ser que diu alguna cosa interessant que fa que valgui la pena que altres persones l’esmentin.

Però aconseguir enllaços entrants, tècnica anomenada linkbuilding entre els professionals del SEO (posicionament en cercadors), s’ha de fer de forma correcta per no incórrer en penalitzacions de Google.

En aquest article de Business 2 Community s’expliquen 7 estratègies per dur-lo a terme, com la presència en directoris rellevants, els posts d’autor convidat, els perfils socials o les entrevistes a líders del teu sector, entre d’altres.

Això és tot per avui, espero que la selecció de continguts et sigui útil. I si et ve de gust, ¡deixa els teus comentaris aquí sota!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *