Skip to content

Filtrant continguts (04)

Avui a “Filtrant continguts” destaquem alguns articles sobre la importància del marketing de continguts, l’ús dels smartphones per part dels consumidors i les claus d’un bon pla d’analítica per al teu web.

Marketing de continguts

Segons un estudi publicat per comScore els espanyols dediquen més de 26 hores al mes als continguts digitals. Això inclou portals d’entreteniment, jocs, plataformes i mitjans de comunicació o mitjans socials.

D’aquestes, una mitjana de 7 hores al mes es dediquen a mitjans socials, és a dir, blocs, xarxes socials i altres plataformes online.

Això significa que les empreses que aposten pel marketing de continguts i per la presència en xarxes socials tenen una audiència en aquests canals, disposada a donar-los atenció si són capaços de generar continguts de valor.

L’estudi també destaca la importància del consum del vídeo en línia a Espanya, on es visualitzen en un sol mes més de 5 milions de vídeos per gairebé 23 milions d’espectadors únics.

Són molt bones notícies!

Estratègia de marketing

Smartme Analytics ha publicat al Mobile World Congress Barcelona 2014 els resultats d’un estudi que mostra com els consumidors utilitzem els nostres telèfons mòbils.

Les dades mostren algunes tendències rellevants que les estratègies de marketing de les empreses haurien de tenir en compte, com per exemple el temps que passem cada dia utilitzant apps (gairebé 5h els usuaris d’Android i 6h els d’Appple), les apps de compra més utilitzades (Amazon i eBay en el cas d’homes, i Privalia i Zara en el cas de les dones) i les xarxes socials més utilitzades (Facebook, Twitter i Instagram), entre d’altres.

Fes clic a la imatge per consultar els principals resultats de l’estudi:

estudio smartphones

Analítica web

analítica webSegons Avinash Kaushik, Digital Marketing Evangelist per a Google, disposar d’un bon pla d’analítica per al teu web és una cosa fonamental que empreses de tot tipus, grans o petites, haurien de fer.

En l’article explica el seu Model de Marketing Digital i Analítica, i posa un especial èmfasi en el per què de la inclusió del  “marketing digital” en el model, ja que les dades han de servir per a un propósit d’objectius de negoci, no es tracta només de mesurar per mesurar.

El seu model d’anàlítica web es basa en 5 passos que requereixen reflexió però són fàcils d’aplicar:

  • Identificar objectius de negoci
  • Definir metes per a cada objectiu
  • Identificar els KPI (indicadors clau de rendiment) per a cada meta
  • Definir objectius numèrics que volem aconseguir
  • Identificar els segments clu per a l’anàlisi

En l’article pots veure com es desenvolupa el model pas a pas, amb un exemple de com s’aplicaria en el cas d’una empresa imobiliària.

Això és tot per avui, espero que la selecció de continguts et sigui útil en la teva estratègia digital. I si et ve de gust, ¡deixa els teus comentaris aquí sota!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *