Skip to content

Filtrant continguts (05)

Avui a “Filtrant continguts” destaquem alguns articles sobre la importància d’apostar per l’Inbound Marketing, els conceptes bàsics d’una estratègia digital i les noves formes de narrativa a Twitter.

Inbound Marketing

Volem compartir aquest gràfic de Moz que mostra les diferències entre el Marketing d’Interrupció (anuncis de TV, bàners en pàgines webs, notes de premsa, elements emergents, etc.) i l’Inbound Marketing (SEO, escriure en un bloc, continguts en vídeo, boca-orella en xarxes socials, etc.).

Qué es el inbound marketing

Nosaltres apostem pel segon, que treballa per per guanyar-se l’atenció dels usuaris sense interrompre el que estan fent i que té, en general, un cost menor per adquisició de nous clients.

Una de les coses que més m’agrada d’aquest gràfic és la dada referent al tràfic web. L’Inbound Marketing és el responsable del 90% dels clics que es fan a internet, enfront del 10% que correspon al Marketing d’Interrupció.

En el gràfic pots veure què es considera que és una cosa i una altra i si vols aprofundir més a fons en la definció d’Inbound Marketing, no et perdis aquest vídeo de la Moz Academy.

Estratègia digital

El document Digital Strategy 101 de Bud Caddell és una extensa revisió sobre l’estat actual de l’estratègia digital, així com una exploració dels conceptes bàsics, útils tant per a professionals experimentats com per a aquells que comencen a familiaritzar-se amb el concepte.

Em resulta interessant que defineixi no només que és una estratègia digital, sinó també qui és un estratega digital, és a dir, qui és el professional que es dedica a aquest camp i quins són els coneixements que hauria de tenir per fer la seva feina correctament.

Està carregat de moltíssims exemples, de recomanacions, d’eines, així com dels professionals més destacats en la matèria juntament amb els seus comptes de Twitter.

És dens, però crec que és un contingut molt valuós que el seu autor ha compartit de forma molt generosa. Val la pena dedicar-hi una estona!

Storytelling

En aquesta TEDTalk Andrew Fitzgerald mostra alguns exemples de com la forma d’explicar històries s’adapta i evoluciona amb l’aparició de nous mitjans.

Agafant com a exemple el que va suposar l’aparició de la ràdio en relació a nous formats i formes de narrar històries (reals o de ficció), Fitzgerald explica com això segueix succeint avui en dia en mitjans com Twitter.

És interessant conèixer diferents exemples de narracions que han estat creades específicament per Twitter, com a mitjà de producció i com a mitjà de distribució.

La creativitat i la narració d’històries no tenen límits!

Pots veure la xerrada completa a continuació:

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *