Blog

Descubre cómo incrementar visitas y ventas en tu eCommerce

“Hola, com et puc ajudar?” o Com atraure més visites al teu web

by Xènia Porcel on 20 gener, 2014 No comments

Com puc atraure més visites al meu web? Aquesta és una pregunta amb què em trobo sovint, ja sigui en professionals que treballen pel seu compte i tenen un bloc o en empreses que mostren a internet el seu portafoli de serveis o, per descomptat, en responsables d’eCommerce.

Tothom vol atreure més visites. Tu també, oi?

És lògic que si tens un lloc web vulguis incrementar visites. El problema és que moltes persones pensen en això a posteriori, després d’haver invertit molt de temps (i recursos) a fer la pàgina web, quan havien d’haver-hi pensat abans.

Per què tens un web?

Per què, en el primer moment, vas decidir crear un web? Per què la teva competència en tenia un? Per què estava de moda? Per què algú (expert o no) et va recomanar que ho fessis? Quina va ser la teva motivació original?

Per descomptat, tots volem donar a conèixer els nostres productes i serveis i internet és una forma fantàstica de fer-ho… Però només es tracta d’això? Només et mou la voluntat de dir en veu alta “hola, sóc aquí, mira els meus meravellosos productes”?

Si aquest és el cas, anem malament i hauries de fer un replantejament i preguntar-te:

La teva pàgina web és útil?

Però no per a tu. Em refereixo a si és útil per als teus clients i clients potencials. Ho és? De debò?

La teva web ha de ser útil

Ves a la pàgina d’inici del teu web: ajuda als teus clients potencials en els problemes que tenen? Els facilita la vida? Els entreté? Els aporta valor? Si el teu web no fa cap d’aquestes coses pensa en fer canvis ja perquè ho faci, donat que sinó no només et costarà atreure més visites, sinó que quan aquestes arribin no es quedaran.

Perquè al final, no només volem que ens vegin, sinó que volem que parlin amb nosaltres, que ens reconeguin, que ens recordin, i això només ho podem aconseguir si el que donem als altres és útil i té valor, així de senzill (o de complicat).

No et miris a tu, mira al teu client potencial

Hi ha moltes pàgines web que simplement són un reflex de l’organització interna de la pròpia empresa, moltes vegades perquè cada departament s’encarrega de crear o gestionar els continguts d’una secció del web i això facilita la presa de decisions mentre el projecte s’està duent a terme. Error.

El teu web no ha de ser un reflex de tu o de la teva organització, el teu web representa la possibilitat d’estendre la mà al teu client potencial durant 24 hores al dia els 365 dies de l’any. No et sembla increïble?

Internet ofereix la possibilitat que estiguis disponible per al teu client potencial quan ell et necessiti, quan tingui un dubte, quan busqui informació per resoldre un problema, quan no sàpiga com gestionar una dificultat… Allà estàs tu, a punt per ajudar-lo, per orientar-lo, per guiar-lo, per ser-li útil.

Aquest és el primer objectiu que ha de complir el teu web: ha de ser útil per al teu client potencial, després ja li podràs vendre, però primer sigues útil.

Més sentit comú si vols atraure més visites

Una situació clàssica que segur que has viscut moltes vegades: entres en una botiga de roba i el dependent o dependenta se t’acosta i et pregunta ” Et puc ajudar en alguna cosa?”; no et pregunta “Què vols comprar?” o “Vols comprar un dels nostres productes?” .

El que fa és que s’acosta a tu de forma amable i es presta a ajudar-te, a ser útil, després ja vindrà la resta. És sentit comú del més bàsic aplicat a les relacions interpersonals, no té més misteri.

Doncs el mateix has de fer amb el teu web . Fes que tingui sentit comú i sigui amable. No diguis ” Hola, compra’m! “, sinó “Hola, com et puc ajudar?”.

Simplement, tracta als altres com a tu t’agradaria ser tractat. També a internet.

Què opines? Comparteixes aquest punt de vista sobre l’enfocament d’utilitat de les webs per atraure més visites? M’agradaria saber la teva opinió, així que utilitza els comentaris aquí sota i digues la teva.

Imatge: Peter Tompkins

Xènia Porcel

Tengo 12 años de experiencia en el sector de la comunicación y desde 2011 gestiono proyectos de comunicación y marketing en mi propia empresa, Social Mirror. He estudiado Comunicación Audiovisual (UPF) y Gestión Cultural (UOC) y sigo aprendiendo cada día sobre marketing, storytelling, creatividad…

Xènia Porcel“Hola, com et puc ajudar?” o Com atraure més visites al teu web

Related Posts

Take a look at these posts