Skip to content

I com li ha anat el Black Friday a Juguear?

Per tots és sabut el creixement que any rere any té el Black Friday. Comerços online i offline es llancen a fer grans descomptes amb l’objectiu d’aconseguir un elevat nombre de vendes.

Tot i la situació convulsa en què ens trobem, el Black Friday aconsegueix que televisions, ràdios, premsa i per descomptat; clients potencials, consumidors etc., deixin de comentar notícies d’actualitat, per fer un parèntesi i parlar dels grans descomptes que podem obtenir amb el Black Friday.

Alguns fins i tot discuteixen sobre si és millor avançar uns dies les ofertes del Black Friday, si és millor només fer-les el dia que toca, si els comerços els dies abans del Black Friday pugen preus per després poder anunciar uns descomptes més elevats, si que hi hagi Black Friday fa que els anteriors dies i setmanes es consumeixi menys esperant el gran dia etc. Fins i tot he escoltat alguns experts en neuromàrqueting, explicar que la sensació que experimenta el nostre cap a l’hora de rebre inputs amb elevats descomptes, és semblant a la sensació que s’experimenta quan es consumeix alguna droga o es guanya una important quantitat de diners en el joc .

En aquest post he decidit no escriure de tot això, sinó que he decidit compartir com li ha anat la campanya de Black Friday al nostre eCommerce Juguear.

Juguear és una botiga online de venda de joguines no mediàtiques que ajuden a desenvolupar la creativitat, la imaginació, l’entreteniment etc, dels més petits. Es va llançar el 24 d’octubre del 2016 pel que aquesta està sent la seva segona campanya de Nadal i ha estat el primer Black Friday que afrontem amb certa antelació.

Juguear va decidir iniciar el Black Friday dimecres 22 a les 00: 00h i el vam començar a promocionar en la nostra home i mitjançant xarxes socials (Facebook i Instagram) sobre les 18h. També vam enviar una newsletter als nostres 2.000 usuaris i vam contactar amb algunes bloggers i influencers per si es volien fer ressò dels descomptes que aplicàvem.

Els descomptes aplicats per a tots els productes van ser de com a mínim el 10%, encara que hi havia alguns productes que tenien entre el 20 i el 30%.

El resum de la campanya és que ha anat bé a nivell de vendes, atès que amb només una inversió de 86 € en publicitat, vam aconseguir unes vendes de més de 3.000 €., Xifra molt respectable donada la curta trajectòria de www.juguear.com i més si tenim en compte que els últims 2 dies, dissabte 25 i diumenge 26 vam tenir trencament d’estocs d’alguns productes.

Però no tot són bones notícies, a nivell de rendibilitat realitzar aquest tipus d’accions no ajuden, i més si tenim en compte que ens trobem a l’inici de la campanya de Nadal, en què òbviament incrementen les vendes de joguines en tractar d’uns productes molt estacionals. És el període de l’any en el qual els comerços ja siguin online o offline gairebé facturen el necessari per aguantar la resta de l’any, de manera que fer descomptes per incrementar vendes redueix els marges amb els que s’hauria de treballar.

Així que com a conclusió, el Black Friday aquest any per www.juguear bé, es va vendre, es va incrementar la seva notorietat, usuaris registrats a la nostra newsletter etc., i amb poca inversió publicitària, però es va veure perjudicada la rendibilitat en una època de l’any que no hauria de ser així.