Blog

Descubre cómo incrementar visitas y ventas en tu eCommerce

Branded content - Social Mirror

La importància del branded content per connectar amb els teus clients potencials

by Xènia Porcel on 5 juny, 2013 No comments

La setmana passada vam tenir l’oportunitat d’assistir a la conferència “El branded content a debat”, organitzada per Foxize School i que va comptar amb la participació de Marc Ros, fundador i CEO a la productora Aftershare, Àlex Marquina, director comercial de New Business i Mitjans Digitals de TV3 i Pere Quintana, Brand Digital Manager a Desigual, moderats per Fernando de la Rosa, fundador de Foxize School.

Després de dues hores d’intens debat i de les reflexions i aportacions de professionals del màrqueting i la publicitat de diferents àmbits (creatius, agències, mitjans, marques, etc.), Aquestes són les conclusions que des Social Mirror traiem de la conferència:

  • El branded content (contingut de marca) no és només un àmbit per a les grans marques, sinó que cada empresa o organització, independentment de la seva mida, pot aprofitar-lo a la seva manera i segons el seu propi estil.
  • Els clients potencials de les marques / empreses són més permeables i tenen més interès en aquest tipus de contingut enfront de la publicitat tradicional que els interromp constantment.
  • Les marques (empreses, organitzacions, professionals, etc) són ara generadores de contingut i poden convertir-se en el seu propi mitjà o canal de distribució.[/list_item][list_item]El contingut de marca sempre ha d’estar vinculat als valors de l’organització i jugar un paper dins l’estratègia de màrqueting i els objectius de negoci de l’empresa.

El contingut de tota la conferència es pot veure aquí, en el vídeo que va retransmetre en directe Agoranews, però us deixem alguns idees que a nosaltres ens van semblar interessants i reveladores de tot el que es va dir durant la trobada:

  • El branded content (contingut de marca) és una cosa que s’ha fet sempre però que ara està de moda perquè internet ha canviat el paradigma de la comunicació i permet a les marques explicar històries més permeables.
  • El branded content és aquella part de la marca que li interessa a la gent, és allò pel que la gent vol que la teva marca existeixi.
  • Al públic li interessa el contingut del territori de la marca i l’evolució dels mitjans, sobretot els en línia, portarà a crear noves formes de relacionar-se entre mitjans i marques per fer continguts mixtes que connectin amb l’audiència.
  • En poc temps les marques deixaran de pensar en el retorn de la inversió per suports i començaran a tenir en compte el retorn global de les campanyes utilitzant diferents mitjans i canals, modulant el mix dels diferents elements.
  • Hi ha dos tipus d’empreses: les que es justifiquen i les valentes. Aquestes últimes tenen molt clar on volen arribar, quin territori volen ocupar i quin és el seu model de negoci.
  • Aquesta crisi està amagant el canvi de paradigma en la comunicació: les marques ja no arriben al públic com abans, però no totes se n’estan adonant.
  • L’exemple més paradigmàtic de branded content és RedBull, que ven continguts espectaculars en els quals està present la seva marca i que ha creat una divisió on treballen 400 persones creant continguts de tot tipus.
  • En el branded content és imprescindible vincular els continguts a la marca i al negoci, no cal tornar-se boig fent continguts virals o divertits que no tinguin res a veure amb la marca.
  • Triomfar és ocupar territoris. El futur es mourà al voltant dels territoris, que és l’espai de comunicació que el client vincula la marca.
  • Ara tot el que està associat al branded content és entreteniment, però en el futur no serà així.
  • És important escoltar l’audiència amb un mix de dades i d’humanitat (contacte directe amb el client), no cal fixar-se només en la fredor de les dades, sinó que cal incorporar l’opinió humana i trobar una fórmula mixta.
  • Ara tots som mitjans i el primer pas ha de ser definir el contingut sobre nosaltres mateixos.
  • És fonamental posar en valor el que la companyia té i disposar d’un bon producte, sinó no tens res a explicar.
  • La PIME ha d’identificar que és allò que interessa al seu públic i això és el que ha d’explicar, sense por als errors.
  • El següent pas de les marques és ser distribuïdores dels seus propis continguts i entendre aquest ecosistema pensant en allò virtual i en allò físic.

Com veieu, la trobada va donar per a molt! Aprofitem des d’aquí per agrair a Foxize School i als ponents el debat i les idees i et deixem l’enllaç a un interessant document col·laboratiu sobre el tema. I tu, què opines sobre el branded content?

Xènia Porcel

Tengo 12 años de experiencia en el sector de la comunicación y desde 2011 gestiono proyectos de comunicación y marketing en mi propia empresa, Social Mirror. He estudiado Comunicación Audiovisual (UPF) y Gestión Cultural (UOC) y sigo aprendiendo cada día sobre marketing, storytelling, creatividad…

Xènia PorcelLa importància del branded content per connectar amb els teus clients potencials