Blog

Descubre cómo incrementar visitas y ventas en tu eCommerce

Smartphone, clave en el éxito del eCommerce

L’smartphone, peça clau en l’èxit del teu eCommerce

by Xènia Porcel on 25 juny, 2015 No comments

Tothom diu que els smartphones han canviat la nostra forma de viure: de relacionar-nos, de treballar, de comprar …

Tots i cadascun de nosaltres ens passem hores i hores mirant una petita pantalla connectada al món que sempre portem amb nosaltres: els smartphones han revolucionat la nostra vida quotidiana.

I això té també un gran impacte si tens un eCommerce i vols vendre productes o serveis per internet.

Segons el Consumer Barometer, una eina online d’estadístiques sobre consumidors i internet desenvolupada per Google en col·laboració amb TNS Infratest, Espanya és un dels països més connectats del món, per davant de països com França, Alemanya i el Japó, ja que els usuaris utilitzen cinc o més dispositius connectats en el seu dia a dia.

Això significa que en la teva estratègia de comerç online has de donar un paper rellevant als smartphone ia les connexions en mobilitat, atès que l’experiència amb el teu eCommerce es porta a terme en múltiples pantalles.

Aquesta enquesta indica que el 81% dels espanyols que es connecten a la web ho fan a través d’un mòbil.

I el 47% es connecta per igual des d’un smartphone o des d’un ordinador o tauleta.

Coneixes a l’Smart Shopper?

Internet juga un paper clau en la decisió de compra de molts productes i en especial la connexió via smartphone.

L’“Smart Shopper” o “Comprador Inteligente”, segons Google, és una persona que fa ús de la informació a la qual pot accedir des del seu telèfon mòbil per a decidir si compra o no un producte i on ho fa.

Potser penses que els usuaris fan servir el seu smartphone per enviar-se missatges en xarxes socials amb els seus amics i per comentar les seves fotos del cap de setmana. En part sí, però no es tracta només d’això.

Tant des d’un smartphone com des d’un ordinador, el 57% de les activitats que els usuaris porten a terme són cerques en cercadors com Google; el 51% són ús de xarxes socials; el 49%, consum de vídeos; el 33%, informació sobre productes i el 22%, mapes i direccions.

És a dir, accions clau perquè el teu eCommerce tingui èxit.

De fet, l’ús dels smartphone té un paper clau en els diferents estadis de compra d’un producte:

  • El 29% l’utilitza per buscar inspiració sobre un producte o servei
  • El 31% per fer comparacions
  • El 36% per rebre consells
  • I el 18% per preparar la compra.

Per això és imprescindible que el teu eCommerce tingui en compte als “Smart Shoppers”.

I això passa en primer lloc per una experiència d’usuari 100% adaptada a la connexió a internet via mòbil.

El disseny “responsive” és aquell que adapta el contingut de la web a la mida de la pantalla, facilitant a l’usuari la navegació i el descobriment dels diferents elements de la web.

El teu eCommerce necessita un disseny web d’aquest tipus perquè els “Smart Shoppers” puguin navegar i comprar amb facilitat des del seu mòbil i també per aparèixer en els resultats orgànics de Google, que en l’última actualització del seu algorisme penalitza les webs que no s’adapten a la navegació mòbil.

A més has de cuidar els diferents factors de posicionament SEO per aparèixer entre els primers resultats dels cercadors i que els usuaris et trobin quan busquin des del seu mòbil informació relacionada amb els productes o serveis que vens.

I per descomptat no oblidis la informació de les fitxes de producte, si pot ser amb vídeos de curta durada que mostrin els seus beneficis o utilitat.

L’informe de Google indica que el 56% dels usuaris mira vídeos online un cop a la setmana o més des del seu smartphone.

Entra ara al teu eCommerce des del teu smartphone, estàs preparat per donar-li la benvinguda al “Comprador Intel·ligent”?

Si és així, felicitats, estàs en el bon camí per arribar a l’èxit amb el teu eCommerce.

Si no, comença ja a millorar alguns dels elements que t’hem comentat; nosaltres podem donar-te un cop de mà si ho necessites. :)

Xènia Porcel

Tengo 12 años de experiencia en el sector de la comunicación y desde 2011 gestiono proyectos de comunicación y marketing en mi propia empresa, Social Mirror. He estudiado Comunicación Audiovisual (UPF) y Gestión Cultural (UOC) y sigo aprendiendo cada día sobre marketing, storytelling, creatividad…

Xènia PorcelL’smartphone, peça clau en l’èxit del teu eCommerce

Related Posts

Take a look at these posts