Skip to content

Marketing de continguts: definició i concepte

La majoria d’enquestes i estudis publicats en finalitzar el 2012 apunten que el marketing de continguts s’està consolidant entre els professionals del sector i que serà un dels àmbits en què s’invertirà més durant 2013.

Tot i això, per moltes organitzacions encara és un gran desconegut, tot i que probablement l’estiguin utilitzant. És per això que comencem aquesta sèrie d’entrades per clarificar el concepte i ajudar als professionals de les petites i mitjanes empreses a sumar-se al marketing de continguts.

 

Què és el marketing de continguts

Segons Joe Pulizzi, fundador del Content Marketing Institute i màxim exponent en la matèria, el “marketing de continguts és un procés per atreure i retenir clients mitjançant la generació i selecció constant de continguts per tal de modificar o millorar el comportament del consumidor”.

La idea que hi ha darrera del marketing de continguts és molt bàsica: si comparteixis continguts d’interès amb els teus clients i clients potencials, continguts que els ajudin a resoldre els seus problemes i els facilitin la feina o un aspecte concret de la seva vida, ells et recompensaran. I de quina forma et recompensaran? Comprant un dels teus productes, recomanant els teus serveis a una altra persona, vinculant-se amb la teva empresa, etc.

En el fons el marketing de continguts proposa tornar a les arrels d’allò més bàsic i simple de les relacions humanes: sigues amable i comparteix els teus coneixements amb els altres, com a recompensa tindràs persones que també voldran compartir coses amb tu (amistats, companys/es de feina, veïns, etc.). És a dir, si dones, rebràs.

El marketing de continguts es fonamenta en la idea de compartir i intercanviar coneixements i en el fet d’ajudar als altres sense haver rebut res a canvi. Es tracta de ser generòs i crear contingut valuós per als nostres clients potencials, posant  els fonaments d’una relació més sòlida i positiva, que ajudarà als nostres objectius de negoci. Sempre és més fàcil fer negocis amb una persona que creu que aportes valor, que et respecta, que està disposada a recomanar-te i que sent que li has estat útil, que no pas amb una persona que no sap res de tu o que només rep impactes publicitaris de la teva marca.

Així que ara arriba el moment que et plantegis: quins continguts pots crear per facilitar el dia a dia dels teus clients potencials, en què els pots ajudar? Amb receptes on poden utilitzar el teu producte, amb consells de com combinar el teu producte amb d’altres per anar a la moda, amb demostracions de diferents usos del teu producte, amb casos pràctics dels beneficis dels teus serveis… Pensa-hi, segur que en trobaràs!

En les següents entrades d’aquesta sèrie veurem per què serveix el màrketing de continguts, quins són els elements bàsics d’una estratègia de màrketing de continguts, així com exemples i bibliografia.

Mentrestant, podem comentar aquí sota els teus dubtes i reflexions sobre el màrketing de continguts, què en penses? Et sembla interessant, l’utilitzes?

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *