Blog

Descubre cómo incrementar visitas y ventas en tu eCommerce

Mòbils i xarxes socials transformen les compres nadalenques

by Xènia Porcel on 19 desembre, 2012 No comments

Arriben les festes de Nadal i amb elles les compres típiques d’aquestes dates, però el procés de decisió de compra ha canviat, degut a la popularització de les xarxes socials i dels dispositius mòbils entre els consumidors

Així, segons un estudi realizat per Google i Adweek, el 80% dels consumidors considera que internet és la font d’informació més útil per fer les compres en aquestes festes. Els catàlegs de productes, la televisió i la premsa se situen molt per darrere, amb un 49% els dos primers i un 38% la darrera.

Queda clar doncs que internet és el mitjà preferit per un consumidor cada cop més connectat, cada vegada més exigent i cada dia més informat, que vol accedir a continguts d’utilitat quan ell vol i no quan un altre ho decideix.

Una altra dada interessant de l’estudi és el comportament respecte a la cerca d’informació prèvia i l’acció de compra. Anys enrrere una persona interessada en comprar un producte, perquè havia rebut un impacte en televisió o perquè un conegut li havia recomanat, es dirigia a un establiment on li explicaven les virtuts d’aquell producte, li resolien els dubtes, i, si estava convencut, el comprava. Això ja fa molt temps que no és així i la cerca prèvia d’informació a internet, on també es produeixen impactes en el consumidor, té una gran repercussió en la decisió de compra final.

La popularització de les xarxes socials i l’ús de dispositius mòbils, així com el creixement i consolidació del comerç electrònic en molts sectors, ha transformat aquest panorama i ara:

Hábitos de compra en la Navidad 2012

· El 51% de los consumidores hacen búsquedas del producto online y visitan un establecimiento físico para comprarlo
· El 44% realizan una búsqueda online del producto y lo compran online
· El 32% de los consumidores buscan información online, visitan un establecimiento físico para ver el producto, y luego lo compran online
· El 17% visitan primero un establecimiento físico, y luego hacen la compra online

¿Cuál es nuestra conclusión? Que el consumidor del siglo XXI es exigente, confía en internet como fuente de información primaria, compara y busca antes de tomar una decisión y ve en el e-commerce ventajas competitivas para realizar su compra. Así, desde nuestro punto de vista está claro que la apuesta por el marketing digital en sus múltiples formas es prioritaria para cualquier tipo de negocio y que el comercio electrónico no debe ser algo reservado para negocios puramente digitales.

Y vosotros, ¿qué pensáis? ¡Esperamos vuestros comentarios!

Xènia Porcel

Tengo 12 años de experiencia en el sector de la comunicación y desde 2011 gestiono proyectos de comunicación y marketing en mi propia empresa, Social Mirror. He estudiado Comunicación Audiovisual (UPF) y Gestión Cultural (UOC) y sigo aprendiendo cada día sobre marketing, storytelling, creatividad…

Xènia PorcelMòbils i xarxes socials transformen les compres nadalenques

Related Posts

Take a look at these posts