Skip to content

Com passar de fans a clients

Aquesta és una pregunta que molts es fan; o que si no, s’haurien de fer… De què serveix tenir molts fans a Facebook o seguidors a Twitter? Això vol dir vendre més?

Depèn.

I tampoc cal obsessionar-se amb els números (quants fans, quants seguidors, quants contactes, quante mencions…).

L’important és la relació que establim amb les persones a les xarxes socials i a internet en general perquè això després es pugui traduir en un impacte positiu en notorietat, recordatori, vendes, etc.

No perdis de vista el teu objectiu i traça una ruta per aconseguir-lo

Tenir una pàgina de Facebook o un compte de Twitter amb molts fans no significa que les nostres vendes augmentin. Això dependrà del què publiquem, de com interactuem amb els altres usuaris, etc.

Moltes empreses volen que els seus perfils en xarxes socials els ajudin a vendre més però no utilitzen l’estratègia adequada per aconseguir-ho, ja que un perfil en una xarxa social no hauria mai ser un tauler per anar penjant anuncis, ofertes i promocions, sinó que és un espai per construir una relació amb els teus clients potencials.

És també un lloc idoni per començar a treballar un bon embut de conversió que pugui portar del “m’agrada” al “comprar”.

Però això requereix d’una bona estratègia digital, d’objectius clars, de continguts de qualitat, de persistència i també d’una mica de paciència.

Els continguts i l’embut de conversió

Abans de realitzar qualsevol decisió de compra els consumidors passem per diferents etapes que podem diferenciar clarament segons el coneixement o tipus de relació del potencial comprador amb el producte o servei.

Així, treballant un bon embut de conversió que pot començar amb la publicació de continguts de qualitat a Facebook, podem anar acompanyant al nostre client potencial en els seus diferents estadis de compra, educant i resolent els dubtes o barreres que li puguin sorgir en cada moment.

Per fer-ho necessitem prèviament tenir clares quines són les diferents etapes en el cicle de compra del nostre producte o servei i a cadascuna d’elles associar contingut (original i de qualitat) que resulti d’interès per al client potencial.

La publicació d’aquest contingut en xarxes socials, al nostre bloc o mitjançant campanyes de email màrqueting, seran la clau perquè algú que només s’ha compromès a fer “m’agrada” a la nostra pàgina, es decideixi a anar una mica més enllà i comenci a establir una relació més fluida i propera amb nosaltres.

Passar de fans a clients no és ni ràpid ni fàcil, però si es treballa de forma constant pot donar grans resultats.

Si vols compartir la teva opinió, utilitza la secció de comentaris!