Skip to content

Per a què em serveix tenir un bloc?

Per a què em serveix tenir un bloc?

Si tens un web corporatiu o tens un eCommerce, necessites tenir un bloc. Així de rotund i així de clar.

Hi ha molts motius pels quals és beneficiós disposar d’un bloc en el qual publiques contingut nou de forma regular, a continuació t’explico alguns que segons el meu punt de vista el converteixen en un element imprescindible en la teva estratègia de marketing digital.

#1. SEO

Publicar de forma regular nou contingut a la teva web o eCommerce és imprescindible si vols posicionar la teva web entre els primers resultats de cercadors com Google.

El contingut fresc i dinàmic és una cosa que Google premia per sobre de tot, ja que considera que un web que no publica contingut nou és un web que està mort i per tant, pot ser que el seu contingut no sigui molt rellevant per a l’usuari.

Per això és molt important disposar d’un bloc en el que puguis publicar de forma periòdica contingut d’interès per al teu públic objectiu i aconseguir que aquest contingut es posicioni a Google de forna que es converteixi en una nova entrada de visites per al teu web o eCommerce.

#2. “Expertise”

Les publicacions al bloc, ja sigui en un web corporatiu o en una botiga online, són una forma de mostrar el teu coneixement sobre el sector, serveis o productes que vens.

Gràcies al bloc pots demostrar als teus clients potencials que ets expert en la matèria, que saps d’allò que parles, que pots realment solucionar els seus problemes i que ets la persona o el negoci adequat al qual ells poden acudir per satisfer les seves necessitats o desitjos.

Un bloc et permet un estil de comunicació molt més informal i proper amb el qual pots explicar millor alò que et diferencia de la competència o els beneficis dels teus productes o serveis d’una forma més original i amena.

#3. Inbound marketing

Sobretot en el cas de les webs corporatives, el bloc és ideal com a punt de partida d’una estratègia d’inbound màrqueting.

Aquesta tècnica de màrqueting consisteix a generar atracció dels teus clients potencials cap a tu a través de la publicació de contingut del seu interès, perquè quan estiguin en el moment ideal per a realitzar una compra o sol·licitar una oferta, siguin ells els que vagin directament a tu, sense que tu els hagis d’estar perseguint dient “compra’m, compra’m!“.

#4. Engagement

Un bloc és una forma genial de generar engagement – vincle – amb els teus clients potencials. Sobretot si tens una botiga online, és una molt bona manera d’aproximar-te al teu públic objectiu amb un altre llenguatge, publicant contingut del seu interès i sense ser tan neutral o descriptiu com en la fitxa de producte del teu eCommerce.

L’engagement és clau per reforçar el vincle entre els teus clients potencials i la teva marca, de tal forma que quan pensin en fer una comanda o sol·licitar una oferta, ràpidament la teva marca els hi ingui al cap.

#5. Fidelització i cross-selling

Gràcies a publicar contingut al bloc, tant a la teva botiga online com en el teu web corporatiu, pots fidelitzar els clients que ja t’han comprat i aprofitar perquè coneguin millor tot el teu catàleg de serveis o productes, preparant-los així per a una nova compra.

En tots els negocis – i especialment en els online – és molt important aconseguir fidelitzar un client i que aquest realitzi compres o comandes de forma recurrent en el teu negoci, ja que el cost d’aconseguir un nou client sempre és molt més gran que el d’aconseguir que un nou client torni a comprar-te.

Per tots aquests motius, la meva recomanació és que comencis avui mateix a publicar contingut de qualitat al bloc de la teva web o botiga online i així podràs beneficiar-te de tots aquests avantatges.

Si voles que t’ ajudem en la teva estratègia de marketing digital o necessites consell per aconseguir millors resultats a internet, estem a la teva disposició. ¡Contacta amb nosaltres sense cap compromís!