Skip to content

Per què necessites una estratègia digital

Hi ha moltes empreses i professionals que es llancen a les xarxes socials sense disposar d’una estratègia digital i sense ser conscients de les implicacions negatives que això pot tenir per la seva imatge i reputació professional.

L’estratègia digital és un document que tota empresa o institució, independentment de la seva mida, així com qualsevol professional, sigui del sector que sigui, ha de tenir.

És un full de ruta fruït d’un procés de reflexió intern que ha de servir per garantir que totes les teves accions a internet estiguin alineades amb els teus valors, missió i objectius de negoci.

Hi ha qui pensa que no li cal una estratègia digital

Moltes vegades ens trobem en la següent situació:

Arribem a una reunió amb un possible client, interessat en aprofitar tot el potencial d’internet per a la seva empresa. Després d’un breu intercanvi de presentacions ens diu: “Vull obrir una Pàgina de Facebook ja” o “Necessito aprendre com funciona Twitter i començar a piular”. De seguida, nosaltres li preguntem “Per què vols tenir presència a Facebook/Twitter, què vols aconseguir?”. La resposta acostuma a ser “no ho sé” o “si tothom ho fa…, jo també ho he de fer, no?”.

Resposta incorrecte.

A les xarxes socials hi ha moltíssima gent i, potser, alguns d’ells poden ser clients potencials dels teus productes i serveis, però això no és suficient perquè t’hi llencis sense més. Cal una reflexió prèvia i analitzar:

  • Quin paper juga internet en la teva estratègia global?
  • Com pots potenciar els valors de la teva empresa a internet?

Aquestes i altres reflexions són el que t’ha de portar a elaborar una estratègia digital, que serà més o menys complexa segons com sigui la teva organització o quins objectius vulguis aconseguir.

Sovint, com la barrera d’entrada a les xarxes socials és pràcticament inexistent (donar d’alta un perfil corporatiu en qualsevol plataforma és gratuït i es porta a terme en qüestió de minuts), moltes empreses cauen en l’error de no elaborar prèviament aquest document, imprescindible per treure-li el màxim rendiment a les teves accions a internet.

Disposar d’una estratègia digital té múltiples beneficis, com:

  • Alinear totes les teves accions digitals amb els teus objectius de negoci
  • Identificar quines són les xarxes socials on es troba el teu públic potencial
  • Dissenyar accions útils i efectives que reforcin la teva estratègia de negoci
  • Afinar les teves accions digitals amb els interessos reals del teu target

I sobretot, disposar d’una estratègia digital et permet planificar, mesurar l’efectivitat d’allò que has fet i redirigir les teves accions per aconseguir millor resultats.

Com ho veus? Hi ha algun altre benefici d’utilitzar una estratègia digital que destacaries? Digues la teva en els comentaris!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *