Blog

Descubre cómo incrementar visitas y ventas en tu eCommerce

Posicionament a Google: les diferències entre Adwords i Shopping

by Xènia Porcel on 8 febrer, 2017 No comments

Si tens una web o una tenda online el posicionament a Google és una cosa que ha de preocupar-te. Tingues present que els cercadors com Google són una font d’entrada de tràfic molt important en el món online i que ajuden a que persones interessades en els teus productes o serveis et trobin – just en el moment en què et necessiten!

Hi ha diferents formes d’aconseguir posicionament a Google. Una d’elles és el posicionament natural – el SEO – que consisteix a aplicar diferents tècniques perquè el teu web o botiga online es mostri entre els primers resultats de Google quan algú fa una cerca.

Una altra forma d’aconseguir posicionament a Google és la publicitat en cercadors – el SEM – que consisteix a pagar a canvi d’aconseguir visites al teu web, bloc o botiga online.

Posicionament a Google mitjançant anuncis

Google ofereix diferents formats publicitaris a les webs o eCommerce que volen aconseguir tràfic de qualitat a canvi d’inversió publicitària, dos dels programes amb més èxit són Adwords i Shoppping.

Adwords són els anuncis en format text que es mostren a sota de la caixa de cerca i que estan indicats amb el text “Anunci”.

Shopping són els anuncios en format imatge que es mostren a sota de la caixa de cerca o al costat – segons el format – i que van acompanyats d’informació clau en un eCommerce com preu, despeses d’enviament, etc.

Posicionamiento en Google: las diferencias entre Adwords y Shopping

Els anuncios de Shopping donen uns resultats molt bons atès que actualment no estan tan saturats com els d’AdWords – no hi ha tants anunciants – i que es tracta d’anuncis visuals i els usuaris prioritzen les imatges en el moment de fer clic.

D’altra banda, només pots fer anuncis a Shopping si disposes d’una tenda online amb fitxes de producte i amb la informació estandarditzada que Google requereix per activar aquest tipus d’anuncis, com ara el codi EAN (European Article Number).

Per utilitzar els anuncis d’AdWords i aconseguir posicionament a Google no hi ha cap requisit previ, només has de donar-te d’alta al programa de publicitat de Google i escriure els teus anuncis, indicant quina és la pàgina de destí en què vols que aterri l’usuari quan faci clic al teu anunci.

En aquest cas es tracta de campanyes més complexes ja que per aconseguir un bon nivell de qualitat en l’anunci – i així no haver de pagar tant pel clic – necessites fer una bona feina de paraules clau, de redacció d’anuncis i d’optimització del contingut a la pàgina de destinació.

En qualsevol cas el millor és provar amb les dues opcions, en el cas que tinguis un eCommerce, i després d’invertir una mica de diners treure conclusions de quin és el programa publicitari que t’ha aportat més tràfic i més vendes.

A més, tingues present que no cal que facis una inversió molt elevada per veure resultats, així que no tinguis por i prova-ho!

Si vols que t’ajudem a aconseguir posicionament a Google, contacta amb nosaltres sense cap compromís, estarem encantats d’ajudar-te a fer créixer el teu projecte online.

Xènia Porcel

Tengo 12 años de experiencia en el sector de la comunicación y desde 2011 gestiono proyectos de comunicación y marketing en mi propia empresa, Social Mirror. He estudiado Comunicación Audiovisual (UPF) y Gestión Cultural (UOC) y sigo aprendiendo cada día sobre marketing, storytelling, creatividad…

Xènia PorcelPosicionament a Google: les diferències entre Adwords i Shopping

Related Posts

Take a look at these posts