Blog

Descubre cómo incrementar visitas y ventas en tu eCommerce

Què es el SEO (posicionament en cercadors) i per a què serveix?

by Xènia Porcel on 8 febrer, 2016 No comments

Si tens una pàgina web o un eCommerce segur que has sentit parlar del terme SEO o potser d’algun dels seus sinònims com “posicionament en cercadors”, “posicionament SEO”, “posicionament a Google”, etc.

SEO són les sigles en anglès de Search Engine Optimization. A nivell literal es traduiria com “Optimització per Motors de Cerca” però en català el traduïm com a “Posicionament en Cercadors”.

A Espanya, “cercadors” i “Google” sol ser un sinònim perquè el 98% del tràfic web a Espanya es mou en aquest cercador. Però has de tenir en compte que hi ha altres cercadors (Bing, Yahoo, Yandex, Baidu…) i alguns tenen una quota de mercat important en països com Rússia o la Xina, així que si el teu client potencial es troba en algun d’aquests països, tingues present que “hi ha món més enllà de Google”. 🙂

El SEO és un conjunt de tècniques que ajuden a que un web “es posicioni millor” a Google.

Què significa tenir un bon “posicionament en cercadors”?

Si la teva web està “ben posicionada” a Google això vol dir que surt en una posició alta quan algú fa una cerca per una determinada paraula clau.

És a dir, a la primera pàgina de Google hi ha espai per a 10 webs que es posicionen de forma natural, o com diem els tècnics “de manera orgànica”, i com més amunt surti la teva web, millor posicionament té.

És important diferenciar entre “posicionament natural o orgànic” o “posicionamento de pagament”, que són les pàgines webs que paguen per sortir a Google dins el programa de publicitat Google Adwords. Aquestes webs són les que es veuen just sota la caixa de cerca i a la dreta amb la paraula “Anunci” al costat. Això no és SEO, sinó que aquesta forma d’aparèixer a Google es diu “SEM” (Search Engine Marketing) o “Publicitat en Cercadors”. També són publicitat els resultats que surten en en el requadre de la dreta de “Google Shopping”.

posicionamiento en buscadores (SEO)

Els resultats marcats amb la línia blava són pàgines que s’han posicionat a Google pagant en el seu programa de publicitat; es tracta de SEM, no de SEO.

I per què és tan important sortir a Google i posicionar-se bé? Perquè els estudis indiquen que les 3 primeres posicions són les que s’emporten la major part de clics i, per tant, les que aconsegueixen les visites. Aproximadament, el 70% dels clics es fan en les 3 primeres posicions i el 30% restant entre les webs que surten en les posicions 4 i 10 del rànquing de la pàgina 1 del cercador.

posicionamiento en buscadores (SEO)

Les primeres webs posicionades a Google són les que tenen més opcions d’emportar-se el clic.

A més, només un percentatge molt petit d’usuaris, menys d’un 10%, salta a la 2a pàgina del cercador si no li agrada el que troba en els tesultats de la primera pàgina. La gran majoria d’usuaris, llança una nova cerca en  la caixa superior abans de visitar la pàgina 2.

Amb aquestes dades, queda clara la importància de sortir entre els primers a Google, oi?

El més important és sortir quan el teu client potencial està buscant

El SEO és molt important en qualsevol negoci, especialment si es tracta d’un negoci 100% online com els eCommerce, ja que és una important font de visites a la teva web que poden, posteriorment, convertir-se en clients dels teus productes o serveis.

Has de pensar en Google com si fos una Gran Avinguda comercial on els teus clients potencials es passegen, i en funció de com de bonic és el teu aparador o els teus productes, en aquest cas, en quina posició està el teu web i quin és el text que es troben en el cercador, decideixen entrar o no a la botiga, és a dir, decideixen visitar la teva web o el teu eCommerce.

Allò realment interessant del SEO és que la teva web es posicioni quan algú té una necessitat del teu producte o servei i se’n va a Google per buscar ajuda o una solució. Si llavors es troba amb la teva web i li ofereixes solució als seus problemes o necessitats, tens opcions d’acabar aconseguint un nou client.

A més és important sortir en les cerques rellevants, és a dir, per paraules clau que la gent busca i utiliza de forma regular, ja que aquestes són les que t’enviaran tràfic web. Si surts molt bon posicionat en una paraula clau que no utilitza ningú, tu estaràs molt content quan la posis a Google i vegis la teva web molt amunt però no et servirà de res ja que no t’enviarà tràfic, que és allò realment important.

Així, has de tenir clar que la importància del SEO rau en l’objectiu d’aconseguir visites, no en l’objectiu de sortir molt amunt a Google

Aconseguir bones posicions a Google és important per aconseguir tràfic qualificat cap a la teva web, aquest és l’objectiu en el que t’has de centrar. Si no, si t’obsessiones només en sortir a Google però no estàs mesurant el trànsit que aconsegueixes de cercadors, t’estaràs perdent una part importantíssima de la foto.

Xènia Porcel

Tengo 12 años de experiencia en el sector de la comunicación y desde 2011 gestiono proyectos de comunicación y marketing en mi propia empresa, Social Mirror. He estudiado Comunicación Audiovisual (UPF) y Gestión Cultural (UOC) y sigo aprendiendo cada día sobre marketing, storytelling, creatividad…

Xènia PorcelQuè es el SEO (posicionament en cercadors) i per a què serveix?

Related Posts

Take a look at these posts