Blog

Descubre cómo incrementar visitas y ventas en tu eCommerce

Quines formes de pagament oferir en el teu eCommerce

Quines formes de pagament oferir en el teu Commerce?

by Xènia Porcel on 20 abril, 2017 No comments

Si tens un eCommerce – o estàs pensant en crear una botiga online – una de les coses que més t’han preocupar és dissipar els frens de compra que poden incidir en el teu rati de conversió.

Hi ha multitud de raons per les quals un visitant que inicia un procés de compra en un eCommerce, és a dir, afegeix un o diversos productes a la cistella de la compra, decideix no finalitzar el procés.

En concret, s’estima que pràcticament el 68% de les cistelles d’una botiga online s’abandonen i els motius que porten a què l’usuari faci això són molts, com per exemple que no té temps per finalitzar la compra, que el web no li genera confiança, que descobreix una despesa oculta inesperat relacionad amb les despeses d’enviament, que troba una altra web amb un preu més competitiu, etc.

I en alguns casos el motiu de l’abandonament de la cistella de la compra està relacionada amb la forma de pagament.

Com escollir les formes de pagament per al teu eCommerce

Cada usuari té les seves preferències en relació als mètodes de pagament i cada responsable darrere d’una botiga online també.

En el cas dels usuaris les preferències estan relacionades amb la comoditat i la freqüència d’ús d’un determinat mètode de pagament, cosa que es transforma en seguretat i confiança cap a la botiga online que fa servir aquest mètode de pagament.

En el cas dels responsables d’una botiga online la preferència cap a un mètode de pagament o un altre sol estar directament relacionada amb la comissió que s’emporta la passarel·la de pagament per transacció i amb la facilitat d’implementació i gestió (consultar moviments, fer devolucions, transferir o utilitzar els diners, etc).

Segons el meu punt de vista has de tenir en compte tant les teves preferències com les dels usuaris en el moment d’escollir quin mètode de pagament utilitzar en el teu eCommerce i oferir quants més millor perquè cada usuari esculli l’opció amb la qual se senti més còmode i segur.

A continuació et deixo un llistat dels principals mètodes de pagament usats en els eCommerce:

Targeta de dèbit o crèdit (VISA, Mastercard, Maestro)

  • Per utilitzar aquest mètode de pagament has de contractar un TPV virtual amb una entitat bancària i en funció d’aquesta tindràs unes comissions per transacció, per alta o per manteniment.
  • És una forma de pagament molt còmoda per als clients ja que no té cap cost per a ells, però la teva web ha de treballar sobre un certificat SSL i complir amb tota la normativa de seguretat bancària perquè el visitant de la teva web senti que pot comprar amb seguretat i que les seves dades estan totalment encriptades i protegites.

Paypal

  • Hi ha diferents tarifes en funció del número de vendes o del producte Paypal que tinguis contractat, però perquè et facis una idea si vens fins a 2.500 € al mes la tarifa que es queda Paypal per cada transacció és del 3,4% + 0,35€.
  • Els usuaris que habitualment paguen les seves compres online amb Paypal poden abandonar la teva web si veuen que no ofereixes aquest mètode de pagament que els encanta perquè és molt còmode, segur i els permet pagar des de qualsevol dispositiu sense necessitat de portar a sobre la targeta de crèdit, ja que la tenen emmagatzemada en el seu compte Paypal.

Transferència (online o manual)

  • Als responsables de les botigues online no ens solen agradar molt les transferències bancaries manuals, ja que implica que has de revisar que hagis rebut els diners del client al teu compte bancari abans de començar a processar la comanda, i això sol comportar una taxa d’abandonament força alta; és a dir, hi ha clients que fan la comanda i després s’ho pensen millor i decideixen no fer la transferència, amb la qual cosa tu has perdut una venda.
  • Els usuaris que prefereixen aquest mètode de pagament habitualment ho fan perquè desconfien de la botiga online o no se senten segurs fent compres a internet amb la targeta de crèdit. És un mètode de pagament molt segur per al client però té un cost per a ell segons el contracte que tingui amb la seva entitat bancària (habitualment els bancs cobren 1€ per transferència realitzada).
  • D’altra banda, també hi ha l’opció d’oferir transferències online directes amb el mètode de pagament SOFORT, que ofereix la possibilitat al client de pagar mitjançant transferència usant les credencials de la seva banca online en un entorn totalment segur i encriptat. En aquest cas, el responsable de la botiga online rep la notificació automàtica de l’ingrés dels diners en el moment de realitzar la comanda. La tarifa de SOFORT és de 0,9% + 0,25€ per transacció realitzada.

Sequra (rep primer, paga després)

  • Aquest és un nou mètode de pagament online que serveix per dissipar qualsevol fre de compra relacionat amb la seguretat tant en el pagament com en la qualitat del producte. En el moment de realitzar la compra el client només deixa les seves dades de contacte i el seu DNI, sense necessitat d’emplenar cap dada bancària o de targeta. I un cop rep el producte a casa, disposa de 7 dies per a realitzar el pagament de la comanda per diferents vies: transferència, targeta de crèdit o presencialment a una oficina d’una entitat bancària col·laboradora.
  • Escollir aquest mètode de pagament té un cost de 1,95€ per al client, excepte en el cas d’algunes botigues online que l’ofereixen gratis. La comissió que es queda SEQURA per oferir aquest servei varia en funció de l’import de la comanda, però sol estar entre el 0,5% i el 2% per transacció.
  • És un mètode de pagament molt interessant ja que SEQURA és qui assumeix el risc del pagament i qui s’encarrega de gestionar el cobrament amb el client; garantint el pagament de la comanda a la botiga online.

Stripe

  • És una forma d’oferir el pagament amb targeta de crèdit de forma totalment integrada a la botiga online, sense accedir a altres pàgines (com és el cas de Paypal o dels TPV virtuals) ni contractar un TPV virtual. Perquè funcioni bé és imprescindible que la teva web utilitzi SSL i que compleixis amb totes les normatives de seguretat, ja que sinó pot generar desconfiança cap a l’usuari.
  • Les tarifes d’Stripe són més econòmiques que les d’altres passarel·les com Paypal i se situen al voltant del 1,4% + 0,25€ per transacció, tot i que poden ser menors si tens un volum de vendes alt.

Contra reemborsament

  • Consisteix a oferir al client la possibilitat de pagar de forma presencial en el moment de rebre la comanda. Això implica que l’empresa de missatgeria amb la què estàs enviant el teu producte serà la responsable de recollir i custodiar aquests diners i, per tant, tindràs un cost més gran en aquest servei.

A més d’aquests mètodes de pagament, que són els més habituals i estesos, hi ha diferents passarel·les i solucions que t’ajuden a optimitzar i processar els pagaments en el cas que tinguis un important volum de vendes a nivell internacional o que t’interessi processar pagaments en diferents monedes.

Espero que amb això tinguis una idea clara de com escollir els mètodes de pagament del teu eCommerce, ¡si tens algun dubte o aportació, utilitzar els comentaris aquí sota!

Xènia Porcel

Tengo 12 años de experiencia en el sector de la comunicación y desde 2011 gestiono proyectos de comunicación y marketing en mi propia empresa, Social Mirror. He estudiado Comunicación Audiovisual (UPF) y Gestión Cultural (UOC) y sigo aprendiendo cada día sobre marketing, storytelling, creatividad…

Xènia PorcelQuines formes de pagament oferir en el teu Commerce?

Related Posts

Take a look at these posts