Skip to content

Tendències a Social Media al 2018

Vivim en una època en què la tecnologia, i amb ella les xarxes socials, juguen un paper molt important en les nostres vides. Per això, el món virtual s’ha convertit en el lloc ideal per fer créixer la comunitat de consumidors al voltant del teu negoci. Les xarxes socials poden arribar a transformar models de negoci, però aquesta transformació no es fa d’un dia per l’altre, es necessita continuïtat i estar al dia de les noves tendències en xarxes socials que van sorgint constantment.

Una bona estratègia en social media, ajuda a la difusió de la marca i la fidelització de clients, a part que permet captar nous clients i donar-se a conèixer. Al contrari, una mala campanya online pot suposar no només la desaparició de la comunitat online, sinó que també pot aportar resultats negatius davant la marca.

Aquest 2017 ha estat un any ple de canvis, i el 2018 s’espera que sorgeixin noves tendències en xarxes socials que els negocis han de conèixer per poder adaptar la seva estratègia de màrqueting a RRSS a la nova realitat virtual.

1. Contingut personalitzat per a l’usuari

El contingut publicat en les xarxes cada vegada serà més personalitzat, així que les empreses hauran d’analitzar amb més detall com és el seu públic i on es mou. Analitzar la competència, entendre i conèixer al teu públic per després crear continguts en base a aquests punts, és la clau del nou màrqueting en línia. D’aquesta manera, el màrqueting online anirà més enfocat a consolidar la comunitat i no a generar xifres molt elevades de seguidors que realment no estan generant comunitat sinó que es converteixen en un nombre més. Cada vegada va sent més important la qualitat dels followers i no la quantitat.

La personalització és una de les tendències més importants perquè a ningú li agrada trobar-se amb contingut irrellevant. A mesura que les xarxes socials evolucionen, també ho fan les analítiques, sent més detallades i conseqüentment més útils per a les marques perquè donaran moltes pistes sobre els continguts que s’haurien de generar per aconseguir el feedback que tots busquem.

2. Seleccionar la xarxa que millor s’adapti al perfil del teu públic

Les plataformes cada vegada oferiran més característiques superposades, això farà que les marques hauran de ser cada vegada més selectives sobre quins van a utilitzar per a la seva campanya de màrqueting en línia. Tant snapchat com Instagram compten amb vídeos cronometrats i contingut visual, de manera que els principals punts de diferenciació són l’audiència i l’abast. Instagram destaca pels seus influencers, que diuen que fins a un 10 per cent dels seus seguidors, obren les seves històries diàriament. En canvi snapchat és la xarxa que domina entre els membres del públic més jove.

3. El vídeo tindrà encara més importància

Tots sabem que el contingut de vídeo atreu molt i és una de les eines més potents per als negocis en xarxes socials, i encara ho serà més en 2018.

El contingut audiovisual s’ha convertit en el contingut per excel·lència en xarxes; l’auto-reproducció i els clips de menys d’un minut són el plat perfecte a servir en xarxes socials. Si els dónes una raó als teus usuaris perquè activin el so i perquè facin clic al vídeo que tingui un contingut impactant i original, els tindràs guanyats. No és tasca fàcil el crear aquest tipus de contingut i fer una estratègia per vincular-lo al contingut escrit per als teus publicacions, així que tenir aquesta capacitat serà fonamental per a les marques en 2018.

4. Més continguts per a mòbil

Si vols triomfar en el món digital, s’adapta tot el teu contingut a mòbil, fins i tot els vídeos. El vídeo apaïsat pot ser que deixi de ser tan funcional en els propers anys, ja que quan la majoria dels usuaris utilitzen el seu mòbil per obrir les seves xarxes socials, un vídeo d’alta qualitat, apaïsat, que no carrega i no es veu bé en un mòbil passa a ser un contingut car que al final ningú acaba veient.
Facebook cada vegada més s’està convertint en gairebé totalment mòbil, és més, s’estima que en un futur pròxim més de la meitat dels usuaris usessin aquesta xarxa en el seu telèfon intel·ligent. així que les empreses hauran de optimitzar els seus continguts a Facebook per mòbil.

5. Chatbots
Les converses en directe amb Intel·ligència Artificial són la moda i el futur, tant que es preveu que per al 2020 els chatbots siguin el principal contacte amb les marques.

Les xarxes socials permeten millorar l’atenció al client, però en 2018 les empreses hauran de treure el màxim profit als chatbots per assegurar una resposta i interacció gairebé immediata amb els consumidors amb missatges personalitzats i un servei de 24h. Això farà que el servei amb el client sigui més ràpid i més fàcil.

Les xarxes socials ofereixen infinitat d’oportunitats perquè les marques creuen una connexió amb el públic, generin i distribueixin millor continguts i construeixin la seva pròpia comunitat. Per aprofitar al màxim aquesta oportunitat, has d’estar preparat per als canvis constants que succeeixen en Social Mitjana, així que, avançar-te a les tendències del futur és imprescindible!

Si t’ha agradat el post, no t’oblidis de donar-li a Like i deixar el teu comentari!