Skip to content

Turisme i xarxes socials: els hàbits dels turistes canvien

Internet té un important pes en els hàbits dels turistes, pel que podem dir que turisme i xarxes socials cada cop estan més units. Ara, els turistes utilitzen internet per recabar informació i comparar ofertes abans de decidir el seu destí de vacances, posant especial atenció a les experiències i opinions d’altres usuaris que han visitat aquells indrets.

Segons un estudi publicat per IAB Spain el passat mes d’abril sobre turisme i xarxes socials, els dos mitjans més utilitzats pels turistes espanyols per rebre informació sobre destins turístics són les plataformes online de venta i els webs de companyies aèries i hoteleres.

Segons el mateix estudi, la influencia de la recomanació i de les xarxes socials és fonamental en el moment en què ja s’ha triat el destí i el turista es planteja escollir allotjament, els llocs per visitar, on menjar, etc.

Les dades de l’estudi sobre turisme i xarxes socials mostren que la influència de les persones del cercle més proper al comprador va resultar decisiva en l’elecció de l’hotel en un 42% dels casos. I els fórums especialtzats en viatges i turisme, així com els continguts compartits en xarxes socials ,van infuenciar en un 20% i un 16% les decisions de compra del turista.

Turisme i xarxes socials: comparativa entre països

En d’altres països, com Estats Units o el Regne Unit, turisme i xarxes socials estan molt més relacionats, de fet, la influència de les xarxes socials en el sector turístic és molt major. Així, tal i com es pot veure en aquesta infografia realitzada per la cadena hotelera Four Pilars sobre turisme i xarxes socials, d’aquells que van utilitzar les xarxes socials per buscar informació en la planifiació de les seves vacances, només el 48% van conservar els seus plans originals.

Els usos d’internet i l’impacte de les xarxes socials en els consumidors en aquests països, molt sovint, s’avancen a allò que temps desprès acaba succeint a casa nostra. Tot indica, doncs, que veurem un important increment de la influència de les xarxes socials en el procés de compra dels turistes a Catalunya i Espanya en un futur no gaire llunyà.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *