Skip to content

Un any més, el Black Friday genera grans expectatives

Des de 2010, a Espanya s’associa el novembre amb importants descomptes a final de mes degut a l’esperada festa del Black Friday.

Segons un estudi realitzat per l’Associació Espanyola de l’Economia Digital (Adigital) i l’Optimitzador financer Fintonic, nou de cada deu empreses assegura sumar-se aquest any a la campanya amb accions especials, davant del 80% que ho va fer el 2016. S’estima que, amb aquestes accions al canal online, es generaran unes vendes que rondaran els 1.417 milions d’euros.

L’estudi confirma que els comerços espanyols estimen que la seva facturació creixerà una mitjana d’un 17% respecte a l’any passat. Això suposa una dada esperançadora, ja que per a un 26,5% dels negocis enquestats, les vendes generades durant el Black Friday suposen ja entre un 10 i un 30% del seu total anual.

Internet continua sent el canal preferit per a realitzar les compres d’aquest dia segons un estudi de l’outlet online Privalia. Aquest informe apunta que el 80% dels espanyols compraran online. Entre les raons principals de la utilització aquest canal, destaquen l’estalvi econòmic, l’escassetat de temps i l’àmplia disponibilitat de productes, així com de marques.

Quina serà la despesa mitjana dels espanyols?

L’estudi de Privalia també assenyala que aquest Black Friday, s’espera que cada persona gasti entre 50 i 150 euros de mitjana i que aquesta despesa anirà destinada sobretot a la compra d’articles personals.

Qui són els que li treuen més profit al Black Friday?

Segmentant els consumidors del Black Friday per sexe, el seu atractiu és més gran entre els homes, amb una despesa fins a un 17,5% superior que el de les dones. De fet, l’any passat, els primers van destinar 212 euros a les seves compres en aquesta campanya davant els 174 euros de les segones.

Diferenciant per edats, els majors de 45 anys són els que tenen un major pressupost – amb una despesa mitjana de 267 euros l’any passat-, seguits pels consumidors d’entre 35 i 44 anys (227 euros) i els menors de 35 (174 euros).

Cada vegada més, la festa del Black Friday es prepara amb més antelació entre els comerços online per estar llestos quan arriba la data esperada. Està el teu ecommerce preparat per al Black Friday?