Blog

Descubre cómo incrementar visitas y ventas en tu eCommerce

Xarxes socials i empresa: beneficis i oportunitats

by Xènia Porcel on 2 octubre, 2011 No comments

Cada vegada són més les empreses que aposten per implantar l’ús d’eines i plataformes socials (els anomenats social media) en la seva activitat diària. I es que les xarxes socials permeten, entre d’altres coses, donar a les companyies una major difusió, donar a conèixer les novetats dels productes i/o serveis que ofereixen, o reforçar la imatge que projecten.

Utilitzar les plataformes i xarxes socials per rebre informació dels consumidors i interactuar amb ells s’ha convertit en un element clau per a les corporacions. Els clients de les companyies Dell i IBM, per posar alguns exemples, són els encarregats de, mitjançant el web social, proposar idees o votar per decidir quins productes o serveis es podrien millorar.

D’aquesta manera, els social media es converteixen en el mitjà perfecte per fidelitzar als usuaris; i, alhora, ens donen l’oportunitat de solucionar reclamacions o queixes amb una atenció al client més personalitzada.

L’aparició i l’ús de la denominada comunicació 2.0 ha modificat el “modus operandi” de les empreses i ja hi ha grans multinacionals que utilitzen aquests mitjans per millorar i establir ponts de comunicació interna amb els seus empleats.

“Un treballador penja un projecte i al minut ho llegeixen 3.000 persones de la companyia. Compartim el coneixement”, explicava el director executiu de Twitter, Dick Costolo, en una entrevista.

L’ús de plataformes i xarxes socials permet també reduir els costos de formació –conegudes marques internacionals les utilitzen per realitzar cursos i seminaris interns-, agilitzar el treball en grup, i preservar el coneixement que existeix a la companyia.

Aquests són alguns dels beneficis d’aquestes poderoses plataformes que, com tot, ben utilitzades poden contribuir a millorar el dia a dia de les organitzacions i professionals. És a dir, en el futur, xarxes socials i empresa han de caminar de la mà i retroalimentar-se mútuament.

Share this post:

Xènia Porcel

Tengo 12 años de experiencia en el sector de la comunicación y desde 2011 gestiono proyectos de comunicación y marketing en mi propia empresa, Social Mirror. He estudiado Comunicación Audiovisual (UPF) y Gestión Cultural (UOC) y sigo aprendiendo cada día sobre marketing, storytelling, creatividad…

Xènia PorcelXarxes socials i empresa: beneficis i oportunitats